نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۷

کار مارک همیل با جوکر به پایان رسیده است

مارک همیل رسما اعلام کرد که او دیگر قرار نیست صداپیشگی جوکر را انجام دهد و کار او با این نقش به پایان رسیده است.

بسیاری صدای و اجرای مارک همیل را امضای شخصیت جوکر می‌دانند و حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کار این بازیگر با این شخصیت محبوب به پایان رسیده است. مارک همیل که در چندین انیمیشن و بازی صداپیشگی جوکر را بر عهده داشته، اعلام کرد که کار او با این نقش به پایان رسیده است و او دیگر قرار نیست صداپیشگی جوکر را انجام دهد. بدین ترتیب مارک همیل رسما از صداپیشگی جوکر بازنشسته شده است.

این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که کوین کانروی، صداپیشه با سابقه بتمن سال گذشته درگذشت و این موضوع ظاهرا روی تصمیم همیل تاثیر زیادی گذاشته است. همیل در جریان یک پرسش و پاسخ در Fan EXPO گفت که او دیگر قرار نیست صداپیشگی جوکر را انجام دهد مگر اینکه بتمن کوین کانروی در مقابلش باشد. او گفت که بدون بتمن هم جرم و جنایت زیاد جذابیتی برای جوکر او ندارد. 

همیل برای اولین‌بار صداپیشگی جوکر را در انیمیشن Batman: The Animated Series انجام داد و سپس شاهد بازگشتش در انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm بودیم. همیل صداپیشگی جوکر را در آثار دیگری چون انیمیشن Superman: The Animated Series، انیمیشن The New Batman Adventures، انیمیشن Batman Beyond: Return of the Joker، انیمیشن Birds of Prey، انیمیشن Justice League Action، انیمیشن Scooby-Doo and Guess Who? و انیمیشن Batman: The Killing Joke انجام داده بود.

همیل همچنین صداپیشگی جوکر را در دنیای بازی و آثاری چون بازی The Adventures of Batman & Robin، بازی Batman: Vengeance، بازی Batman: Arkham Asylum، بازی Batman: Arkham City، بازی Batman: Arkham City Lockdown، بازی Batman: Arkham Knight، بازی Batman: Arkham VR و بازی Lego DC Super-Villains بر عهده داشته است. 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده