نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹

تمدید سریال Black Mirror برای فصل هفتم

نتفلیکس رسماً به ساخت فصل هفتم سریال Black Mirror چراغ سبز نشان داده است.

نتفلیکس رسماً از تمدید سریال Black Mirror برای فصل هفتم خبر داده است. این سریال علمی تخیلی ساخته‌ی چارلی بروکر اوایل امسال و بعد از یک وقفه چهار ساله دوباره به تلویزیون برگشت تا رکوردهای جدیدی از حیث تعداد بینندگان سرویس استریم نتفلیکس به خود اختصاص دهد. براساس گزارش نتفلیکس، فصل ششم آینه سیاه در ۹۲ کشور به فهرست ۱۰ سریال پربیننده راه پیدا کرده و برای ۴ هفته‌ی پیاپی در جمع ۱۰ سریال پربیننده شبکه انگلیسی و جهانی نتفلیکس حضور داشت.

هنوز هیچ یک از بازیگران حاضر در فصل هفتم این سریال معرفی نشدند اما ورایتی گزارش داده که فرایند ساخت فصل جدید با حضور بروکر، آنابل جونز و جسیکا رودز به‌عنوان تیم تهیه کنندگان اجرایی پروژه از سال جاری آغاز خواهد شد. همچنین جزئیات فیلمنامه و تعداد اپیزودهای این فصل فعلاً اعلام نشده است.

فصل ششم سریال Black Mirror که متشکل از پنج قسمت می‌شد، با حضور بازیگرانی چون جمله سلما هایک، انی مورفی، آرون پاول، جاش هارتنت و پاپا اسیدو پخش شد. البته فصل پنج این سریال تنها شامل سه اپیزود بود و چهره‌هایی همچون اندرو اسکات، آنتونی مکی، یحیی عبدالمتین دوم، تافر گریس و مایلی سایرس در آن نقش آفرینی کردند؛ لذا نمی‌توان با اطلاعاتی که از فصل قبل در دست داریم، پیش‌بینی محتملی را در خصوص فصل هفتم داشته باشیم.

اپیزود اول فصل ششم سریال black mirror

این سریال دیستوپیایی بعضاً با پیش‌بینی‌های وحشتناک و افسرده کننده‌ای که از آینده بشر و تکنولوژی دارد شناخته می‌شود. آخرین فصل بلک میرور که در ماه ژوئن به نمایش گذاشته شد، با اپیزودی درباره یک سرویس استریمینگ شبیه به نتفلیکس به نام Streamberry آغاز شد که با استفاده از قدرت هوش مصنوعی اتفاقات زندگی مردم را به‌صورت لحظه‌ای به سریال تلویزیونی تبدیل می‌کرد و با افشای مسائل خصوصی باعث نابودی زندگی افراد می‌شد. بروکر درباره این اپیزود به ورایتی گفته بود که ایده‌ی این فیلمنامه پیش از عرضه عمومی برنامه ChatGPT نوشته شده بود. وی در بخشی از صحبت‌های خود در جریان تظاهراتی که در لندن و به حمایت از اعتصاب نویسندگان برگزار شده بود می‌گوید:

«من برای امرار معاش خودمان هم نگرانی دارم. من بسیار نگران مسئله هوش مصنوعی و استفاده از ChatGPT و چیزهای شبیه به آن هستم و به همین دلیل است که در اینجا حضور دارم.» وقتی از او سؤال شد که آیا این اپیزود از بلک میرور هم جزء مواردی است که آینده را پیش‌بینی می‌کرد؟ پاسخ داد که «متأسفانه در اینباره همین طور است.»

مسئله‌ی حقوق مالکیت اثر Black Mirror چند مرتبه موضوع بحث و اختلاف بوده و در فاصله‌ی زیادی که بین فصل پنجم و ششم این سریال ایجاد شد نیز نقش داشت. بروکر و جونز به‌عنوان شرکای تیم خلاقیت سریال، در ژانویه ۲۰۲۰ از شرکت تولید کننده House of Tomorrow زیرمجموعه‌ی Endemol Shine جدا شدند تا تحت نظر مستقیم نتفلیکس و در قالب شرکت Broke and Bones به فعالیت خود ادامه دهند. بااین‌حال توافق آن‌ها با شرکت Endemol Shine که در همان سال توسط Banijay Group خریداری شد، باعث شد تا مالکیت حقوق Black Mirror در اختیار این شرکت باقی بماند؛ تا اینکه Banijay Group لایسنس بلک میرور را به نتفلیکس واگذار کرد.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده