نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۴

تاریخ اکران فیلم Dune 2 جلو افتاد

برادران وارنر تصمیم گرفته است تا تاریخ اکران فیلم Dune Part 2 را ۲ هفته جلو بیندازد و این فیلم موردانتظار را کمی زودتر اکران کند.

بسیاری با شنیدن خبر عقب افتادن اکران فیلم Dune 2 تا اوایل سال ۲۰۲۴ ناامید شدند و حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم موردانتظار کمی زودتر از انتظار اکران خواهد شد. برادران وارنر تصمیم گرفت تا تاریخ اکران دنباله فیلم Dune را جلو بیندازد و حالا فیلم Dune Part 2 به‌جای اکران در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۴ (۲۵ اسفند ۱۴۰۲) قرار است ۲ هفته زودتر و در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) روی پرده‌های سینما برود.

درواقع برادران وارنر این تصمیم را پس از آن گرفت که یونیورسال تاریخ اکران فیلم The Fall Guy با بازی رایان گاسلینگ و امیلی بلانت را تا تاریخ ۳ می ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) عقب انداخت و حالا وارنر تصمیم گرفته تا فیلم Dune 2 را در زمان بهتری اکران کند و همچنین حالا فیلم کمی زودتر از انتظار روی پرده خواهد رفت. پیش از این اکران فیلم Dune Part 2 به علت ادامه اعتصاب بازیگران عقب افتاده بود.

فلورنس پیو در نقش شاهدخت ایرولان در فیلم Dune Part 2

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون و سهیلا یعقوب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune Part 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو که وظیفه کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشته، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Dune 2 بازگشته است که مانند قسمت اول، جان اسپیتز و اریک راث به ویلنوو در نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرده‌اند.

فیلم Dune که اکران همزمان در سینماها و HBO Max را تجربه کرده است، با افتتاحیه ۴۱ میلیون دلار کار خودش را آغاز کرد و در مجموع توانست بیش از ۴۰۰/۴ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند که این فروش شامل ۱۰۸/۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۲۹۲/۳ در گیشه بین‌المللی می‌شود. فیلم Dune نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد و درنهایت توانست ۶ جایزه اسکار دریافت کند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده