نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

آیا فیلم GTA ساخته می‌شود؟

مدیرعامل شرکت تیک-تو درباره احتمال تولید یک اقتباس از بازی‌های GTA گفت که این شرکت علاقه چندانی به فعالیت در این حوزه ندارد.

درکنار آثاری نظیر The Last of Us ،God of War ،Mario و The Legend of Zelda می‌توان بازی‌های مختلفی را نام برد که تاکنون اقتباس سینمایی یا تلویزیونی آن‌ها ساخته شده یا در حال تولید است. در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد در آینده همچنان شاهد تولید آثار متعددی از این دست خواهیم بود. حالا که بحث GTA 6 و خبر پرسروصدای رونمایی از آن داغ شده است، برخی به فکر احتمال تولید اقتباس سینمایی یا تلویزیونی از جی‌تی‌ای افتاند.

اما جالب اینجا است که به نظر نمی‌رسد شرکت راک‌استار گیمز یا شرکت تیک-تو اینتراکتیو علاقه چندانی به ورود به این حوزه داشته باشند. استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two در کنفرانس مالی سه‌ماهه اخیر شرکت در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تولید فیلم GTA گفت که ساخت یک فیلم از نظر کلی بسیار پُرریسک‌تر از ساخت یک بازی برای آن‌ها است و این شرکت فکر نمی‌کند که نشان‌دادن چراغ سبز به این ایده ارزش ریسک آن را داشته باشد.

زلنیک در بخشی از توضیحات خود گفت که: «صنعت سینما و تلویزیون تجارت بسیار دشواری است که البته من تجربیات موفقیت‌آمیزی در آن دارم. فعالیت در این زمینه بسیار چالش برانگیز و پرریسک است و اصلاً کاری نیست که ما انجام می‌دهیم. ما ترجیح می‌دهیم بیشتر در همین تجارتی که در آن حضور داریم به فعالیت بپردازیم.»

نسبت آمار موفقیت آثار در صنعت بازی چیزی در حد ۹۰-۸۰ درصد و در صنعت فیلم و سریال حدود ۳۰ درصد است

او در ادامه افزود: «نسبت آمار موفقیت در تجارت فیلم و سریال بسیار پایین‌تر از چیزی است که در صنعت بازی و سرگرمی‌های تعاملی وجود دارد؛ به‌طوری‌که شانس موفقیت آثار ما در حوزه‌ی کنسول‌های بازی چیزی در حد ۹۰-۸۰ درصد است. این درحالی است که این نسبت برای یک استودیو باسابقه فیلم‌سازی به حدود ۳۰ درصد می‌رسد. یعنی ۷۰ درصد احتمال وجود دارد که یک فیلم با شکست مواجه شود. بنابراین از حیث موفقیت این عدد برای ما صفر نیست، اما واقعاً این کاری نیست که ما در اینجا انجام می‌دهیم و در صورت شکست، ما یک دارایی معنوی زیربنایی را با یک خطر جدی مواجه می‌کنیم.»

البته که مجموعه Grand Theft Auto همین‌طور هم درآمد فوق‌العاده‌ای را برای Take-Two و راک‌استار گیمز به ارمغان می‌آورد. GTA 5 به‌عنوان آخرین نسخه انتشاریافته مجموعه تاکنون ۱۹۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. با اینکه GTA 6 در ماه آینده به‌طور رسمی معرفی می‌شود، این احتمال وجود دارد که عرضه‌ی این بازی تا سال ۲۰۲۵ طول بکشد. بنابراین شرکت Take-Two Interactive در زمینه‌ای که در آن تخصص دارد، با روند آرام و بسیار موفقیت‌آمیزی بر بازار تسلط می‌یابد و نیازی نیست ریسک ورود به یک حوزه‌ی غیرتخصصی را به جان بخرد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده