نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

The Marvels رکورد ضعیف‌ترین افتتاحیه یک فیلم دنیای سینمایی مارول را شکست

فیلم The Marvels به شکل رسمی رکورد ضعیف‌ترین افتتاحیه یک فیلم دنیای سینمایی مارول را به‌نام خودش ثبت کرده است.

فیلم The Marvels پس از دریافت نقدهای متوسط و ضعیف از سوی منتقدان سرانجام جمعه هفته گذشته روی پرده‌های سینما رفت و حالا در ‌تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، جدیدترین فیلم MCU شروع بسیار ضعیفی داشته است. فیلم The Marvels در سه روز اولش اکرانش موفق شد تنها ۴۷ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کند. همچنین جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول توانست به فروش ۶۳.۳ میلیون دلار در ۵۱ بازار دیگر دست پیدا کند و در مجموع فروش آن در سراسر جهان در اولین هفته اکران به ۱۱۰.۳ میلیون دلار برسد.

فیلم مارولز با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده است. فیلم‌های مارول تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کرده‌اند، اما فیلم The Marvels به اولین فیلم این مجموعه تبدیل می‌شود که افتتاحیه‌ای کمتر از ۵۰ میلیون دلار در آمریکا را تجربه می‌کند. این فیلم حتی نسبت به فیلم The Flash با افتتاحیه ۵۵ میلیون دلار و مجموع فروش جهانی ۲۷۰.۶ میلیون دلار، افتتاحیه ضعیف‌تری را تجربه کرده است.

 درگیری کاپیتان مارول و دار-بن در فیلم The Marvels

اکنون فیلم The Marvels با بازی بری لارسون و ساموئل ال جکسون توانسته رکورد ضعیف‌ترین افتتاحیه یک فیلم دنیای سینمایی مارول را نیز بشکند که پیش از این به فیلم The Incredible Hulk با افتتاحیه ۵۵.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸ تعلق داشت. البته فیلم هالک توسط یونیورسال اکران شد و رکورد پایین‌ترین افتتاحیه یک فیلم MCU که توسط دیزنی اکران شده بود به فیلم Ant-Man با افتتاحیه ۵۷.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ تعلق داشت.

فیلم The Marvels همچنین سینمااسکور B را از تماشاگران دریافت کرده تا پس از فیلم Eternals و فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantamania به سومین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل شود که سینمااسکور B را دریافت می‌کند. ۶۱ درصد تماشاگران مرد، ۶۷ درصد سنی بالاتر از ۲۵ سال داشته‌اند و ۴۵ درصد فروش به سینماهای IMAX و دیگر سینماهای با فرمت صفحه‌های بزرگ و اختصاصی تعلق داشته است. همچنین در یک مقایسه فیلم Captain Marvel افتتاحیه ۱۵۳.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و مجموع فروش ۱.۱۳ میلیارد دلار در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ را تجربه کرده بود.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده