نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۶

ماهرشالا علی در آستانه جدایی از فیلم Blade و مارول بود؛ استخدام نویسنده لوگان

طبق یک گزارش جدید، ماهرشالا علی به علت نارضایتی از فیلمنامه فیلم Blade تصمیم به جدایی از دنیای سینمایی مارول داشت و حالا یک نویسنده جدید استخدام شده است.

مارول استودیو در حال ساخت ریبوتی از مجموعه فیلم Blade است، اما این فیلم تا به امروز حواشی زیادی مثل تغییر کارگردان تا استخدام نویسندگان متعدد را تجربه کرده است حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم بلید در آستانه یک بحران بزرگ بوده است. ورایتی در گزارش اخیر خود مدعی شد که ماهرشالا علی، بازیگر برنده دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم Moonlight و فیلم Green Book که قرار است نقش اریک بروکس را در این فیلم بازی کند، نزدیک بود این فیلم و MCU را ترک کند.

دلیل این موضوع نارضایتی علی از مشکلات و محتوای فیلمنامه فیلم Blade عنوان شده است. فیلم بلید تاکنون ۵ نویسنده، ۲ کارگردان و یک تعطیلی تولید را تجربه کرده است. طبق گفته منابع نزدیک، در یک نقطه داستان فیلم Blade قرار بود دارای درس‌هایی در مورد زندگی باشد و همچنین شخصیت بلید پس از چندین شخصیت زن قرار بود چهارمین شخصیت اصلی فیلم باشد. در نتیجه این مشکلات فیلمنامه علی در آستانه جدایی از فیلم قرار گرفته بود که کوین فایگی، رئیس مارول استودیو تصمیم به استخدام نویسنده جدید برای پروژه گرفته است.

ماهرشالا علی در swan song

حالا با پایان یافتن اعتصاب نویسندگان، مارول استودیو اخیرا مایکل گرین، نویسنده آثاری چون فیلم Logan، فیلم Blade Runner 2049 و فیلم Murder on the Orient Express را برای بازنویسی فیلمنامه ریبوت فیلم Blade استخدام کرده است. بودجه فیلم هم ظاهرا به کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است و باتوجه‌به سابقه گرین و کاهش بودجه ساخت فیلم، بسیاری تصور می‌کنند این فیلم احتمالا اکنون ممکن است با درجه سنی بزرگسال تولید شود؛ اگرچه هنوز چیزی در این مرحله قطعی نیست.

پیش از گرین، نویسندگانی چون استیسی اوسی-کافور، بیو دی مایو، مایکل استاربری و نیک پیزولاتو در مقاطع مختلف وظیفه نوشتن نسخه‌های مختلف فیلمنامه فیلم Blade را بر عهده گرفته بودند. استاربری که وظیفه نوشتن فیلمنامه یکی از نسخه‌های اخیر فیلم بلید را بر عهده داشته بود در واکنش به این خبر در توییتر گفت که پیش از اعتصاب روی یکی از نسخه‌های فیلمنامه فیلم کار کرده بود و در این نسخه بلید هرگز شخصیت چهارم نبوده یا فیلم با محوریت شخصیت‌های زن و با محوریت درس‌های زندگی نبوده است.

بااین‌حال او می‌گوید که احتمال دارد پیش از پیوستن او به پروژه چنین موضوعی پیش آمده باشد که او در آن نقشی نداشته است و بلید در ۹۹ درصد فیلمنامه‌ای که او نوشته بود، نقش مهم محوری را داشته است. میا گاث، دلروی لیندو و آرون پیرس دیگر بازیگرانی هستند که قرار است در فیلم Blade حضور داشته باشند. يان ديمانج، کارگردان فیلم White Boy Rick وظیفه کارگردانی فیلم Blade را بر عهده دارد.

فیلم Blade قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن ۱۴۰۳) اکران شود.


منبع Comingsoon CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده