نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۵

شروع فوق العاده فیلم Five Nights at Freddy در گیشه

فیلم Five Nights at Freddy که اقتباسی از یک مجموعه بازی ویدیویی است، شروع فوق‌العاده‌ای را در گیشه جهانی داشته است.

فیلم Five Nights at Freddy بالاخره روز جمعه هفته گذشته به‌ شکل همزمان در سالن‌های سینما و سرویس استریم پیکاک اکران شد، اما نقدهای متوسط و ضعیفی را از سوی منتقدان دریافت کرد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم ترسناک شروع درخشانی در گیشه جهانی داشته است. فیلم پنج شب با فردی موفق شد در ۳ روز اول اکرانش در آمریکای شمالی ۷۸ میلیون دلار فروش کند تا صدرنشین گیشه شود. این فیلم ترسناک تنها در روز جمعه ۳۹.۵ میلیون دلار که شامل فروش ۱۰.۳ میلیون دلار پیش نمایش خود در روز پنج‌شنبه هم می‌شود، فروش کرده بود.

فیلم Five Nights at Freddy همچنین ۵۲ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی و در مجموع ۱۳۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. بودجه ساخت این فیلم تنها ۲۰ میلیون دلار بوده است. فیلم پنج شب با فردی موفق شد با عبور از فیلم Scream VI با افتتاحیه ۴۴.۴ میلیون دلار، بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم ترسناک در سال ۲۰۲۳ را تجربه کند. همچنین فیلم Five Nights at Freddy پس از انیمیشن The Super Mario Bros. Movie با افتتاحیه ۱۴۶.۳ میلیون دلار، دومین افتتاحیه بزرگ یک اقتباس از روی بازی‌های ویدیویی را ثبت کرده است.

مواجهه مایک با انیماترونیک‌ها در فیلم Five Nights at Freddy’s

البته این فیلم ترسناک بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم لایو اکشن براساس یک مجموعه ویدیو گیمی را به‌نام خود ثبت کرده است. فیلم Five Nights at Freddy سومین افتتاحیه بزرگ یک فیلم ترسناک در تاریخ سینما را نیز تجربه می‌کند و تنها دو قسمت فیلم It بالاتر از آن قرار دارند. همچنین فیلم پنج شب با فردی با عبور از فیلم Halloween با افتتاحیه ۷۶.۲ در سال ۲۰۱۸، بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم تولید شده توسط بلوم‌هاوس را در آمریکای شمالی ثبت کرده است. 

فیلم Five Nights at Freddy همچنین سینمااسکور A- را از تماشاگران دریافت کرده است که می‌تواند خبر خوبی برای حفظ فروش فیلم باشد، اما احتمال افت زیاد فروش در هفته دوم وجود دارد. اینسایدرهای یونیورسال می‌گویند که تصمیم مدیران این استودیو مبنی‌بر اکران همزمان در سالن‌های سینما و سرویسی مثل پیکاک یک سیاست برد-برد برای آن‌ها بوده است و آن‌ها توانسته‌اند به موفقیت‌ها و درآمد بسیار خوبی در این سیاست دست پیدا کنند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده