// جمعه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۴

ستایش پل توماس اندرسون از موفقیت فیلم اوپنهایمر در گیشه جهانی

پل توماس اندرسون، کارگردان برجسته سینما به تحسین موفقیت فیلم اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان پرداخته است.

پل توماس اندرسون، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، و تهیه‌کننده آمریکایی تلاش کریستوفر نولان را برای بازگرداندن تجربه سینمایی فیلم به سالن‌های سینما در فیلم، آخرین اثر خود را به‌شدت تحسین می‌کند. پل توماس اندرسون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری AP اعلام کرد که موفقیت فیلم Oppenheimer به‌ویژه در فرمت فیلم‌های ۷۰ میلی‌متری، تجربه سینمایی را برای تماشاگرانی که به دیدن فرمت دیجیتالی فیلم‌ها عادت کرده‌اند، ترمیم کرده است. فیلم نولان داستان جی رابرت اوپنهایمر (کیلین مورفی) را دنبال می‌کند که با ساختن و پیامدهای بمب اتمی در لوس آلاموس دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

نولان و کیلین مورفی در فیلم اوپنهایمر

پل توماس اندرسون گفت: «وقتی یک کارگردان مجرب مانند کریستوفر به شما پیشنهاد می‌کند و می‌گوید کجا برای دیدن این فیلم بروید، شما باید گوش دهید.» همچنین ادامه داد: «تماشاگران به همین دلیل تجربه فوق‌العاده ای از فیلم داشتند. من می‌دانم تعدادی از علاقه‌مندان به سینما از ال پاسو به دالاس رفتند تا فیلم را ببینند. این کار حدود ۱۸ ساعت سفر رفت و برگشت است.»

اندرسون افزود: «فکر نمی‌کنم کسی با این موضوع مخالفت کند که دیدن اوپنهایمر روی نوار فیلم، از هر جنبه‌‌ای بهتر است. علاوه‌براین، مردم از این پرسش خسته شده‌اند: چرا باید به سینما بروم تا تلویزیون ببینم؟ سؤال خوبی است، دیگر نیازی به انجام این کار ندارید!».

اوپنهایمر در سراسر جهان در مدت ۹ هفته در سینماها تقریباً ۹۱۳ میلیون دلار کسب کرده است، با احتساب اینکه ۱۱ تا از ۲۵ پرده نمایش مجهز به پخش نسخه‌های IMAX هفتاد میلی‌متری، هنوز هم فیلم را ازطریق بلیط‌های از پیش خرید شده نمایش می‌دهند. در ایالات متحده، ۲۵ صفحه‌نمایش IMAX هفتاد میلی‌متری به فروش تقریباً ۲۰ میلیون دلاری رسیده‌اند و به گزارش خبرگزاری AP، سینماهایی با فرمت فیلم ۷۰ میلی‌متری معمولی بیش از ۱۴ میلیون دلار را کسب کردند.

علاوه‌بر اندرسون، پل شریدر و الیور استون، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نیز تحسین و حمایت خود را از اوپنهایمر اعلام کرده‌اند. شریدر این فیلم را بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن حاضر خواند. همچنین پل شریدر در فیسبوک نوشت: «اگر بخواهید امسال تنها یک فیلم را در سینما ببینید، آن باید اوپنهایمر باشد. من طرفدار نولان نیستم، اما این فیلم در‌های سینما را منفجر می‌کند!». شریدر تاکید کرد که برای تماشاگران، جست‌وجو نمایش اوپنهایمر در فرمت فیلم ۷۰ میلی‌متری، سفری ارزشمند است.

فیلم اوپنهایمر

الیور استون ،کارگردان فیلم Natural Born Killers (قاتلین بالفطره) در توییتر اعلام کرد که Oppenheimer یک اثر کلاسیک است که هیچ‌وقت فکر نمیکردم در‌این شرایط تولید شود و حتما باید آن‌ را تماشا کرد. در ادامه استون افشا کرد که پیشنهاد کارگردانی فیلم با اقتباسی از کتاب American Prometheus (پرومته آمریکایی) نوشتهٔ کای برد و مارتین جی شروین را رد کرده است. زیرا نمی‌توانست راهی به جوهره اصلی آن را پیدا کند. نولان این راه را برای اوپنهایمر پیدا کرده است.

همچنین الیور استون ذکر کرد: «کارگردانی نولان به‌شدت شگفت‌انگیز و چشم‌نواز است، زیرا او تعداد زیادی واقعه را گرد هم می‌آورد و آن را به یک سیلاب هیجان‌انگیز درگفت‌و‌گو تبدیل می‌کند.» وی افزود:«هر بازیگری در فیلم اوپنهایمر برای من یک شگفتی است، به‌ویژه کیلین مورفی که چشمان آشفته‌اش در اینجا حالت طبیعی داشته و نقش دانشمند نابغه اوپنهایمر را بازی می‌کند».


منبع indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده