// یکشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۶

فروش Oppenheimer نولان از ۹۰۰ میلیون دلار فراتر رفت؛ پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی جهان

فروش جهانی فیلم Oppenheimer از ۹۰۰ میلیون دلار عبور کرد. اپنهایمر با پشت سر گذاشتن Bohemian Rhapsody، رکورد پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی در تاریخ سینما را به نام خود زد.

فیلم اپنهایمر که قبلا رکورد پرفروش‌ترین فیلم در رابطه با جنگ جهانی دوم را به نام خود زده بود، حالا رسما پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی در دنیا نیز به حساب می‌آید. تازه‌ترین ساخته‌ی کریستوفر نولان که بخش‌های مختلفی از داستان زندگی جولیوس رابرت اپنهایمر را به تصویر می‌کشد، به فروش جهانی بالاتر از ۹۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرد؛ درآمدی عجیب برای یک فیلم درام تاریخی ۳ساعته با درجه سنی بزرگسال (R).

مطابق گزارش‌ها انتظار می‌رود که تا پایان روز جاری، مجموع فروش فیلم Oppenheimer در دنیا از ۹۱۲ میلیون دلار رد شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که وقتی شرکت یونیورسال پیکچرز به امضای قرارداد با کریستوفر نولان رسید، برخی از مخاطبان از جزئيات آن متعجب شده بودند؛ مخصوصا به این خاطر که یونیورسال برای یک فیلم درام بیوگرافی که به نظر خیلی‌ها شاید مثلا شانس فروش چهارصد میلیون دلاری داشت، حاضر به پذیرش خواسته‌های نولان شده بود.

کیلیان مورفی در نقش جولیوس رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم در فیلم Oppenheimer به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولانالبته که باتوجه‌به انتظارات مالی نه چندان بالا از فیلم، بودجه‌ی آن اصلا نمی‌توانست هم‌اندازه با پرخرج‌ترین آثار او باشد. روث دی یانگ چند هفته‌ی قبل اعلام کرد که کریس نولان برای اینکه سازندگان بتوانند هزینه‌ی مورد نیاز طراحی صحنه را پرداخت کنند، تعداد روزهای تولید را با فیلم‌برداری فشرده کاهش داد.

فیلم Oppenheimer با عبور از فروش جهانی فیلم Bohemian Rhapsody جایگاه پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی را به‌دست آورد. یک نکته‌ی جالب این است که رامی ملک، بازیگر سریال Mr. Robot در هر دو اثر نام‌برده نقش‌آفرینی کرد.

کیلین مورفی، کریستوفر نولان و امیلی بلانت در پشت صحنه فیلم اپنهایمر

اپنهایمر پشت سر فیلم The Dark Knight Rises و فیلم The Dark Knight در مقام سوم جدول فروش فیلم‌های کریستوفر نولان در دنیا قرار دارد. در این بین به‌لطف موفقیت انیمیشن برادران سوپر ماریو و فیلم اپنهایمر، شرکت یونیورسال پیکچرز بالاخره پس از پنج سال دوباره به فروش سالانه‌ی بالاتر از ۴ میلیارد دلار رسید.

کیلین مورفی، فلورنس پیو، رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت، مت دیمن، جیسون کلارک، کنت برانا، تام کنتی، جاش هارتنت، دیوید دستمالچیان، جک کواید و دین دیهان درکنار چندین و چند بازیگر دیگر در فیلم اپنهایمر به ایفای نقش پرداخته‌اند. هویته ون هویتما در مقام فیلم‌بردار، لودویگ گورانسن در جایگاه آهنگساز و جنیفر لیم به‌عنوان تدوین‌گر، چند فرد کلیدی از تیم تولید فیلم Oppenheimer به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان هستند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده