نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۰

تمایل فیل اسپنسر به ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌ های ایکس باکس

فیل اسپنسر به‌تازگی دیدگاه خود درباره‌ی اقتباس سینما و تلویزیونی براساس بازی‌های ایکس باکس را به‌اشتراک گذاشته است.

روز گذشته و در جریان مصاحبه‌ی اختصاصی روزنامه‌ی واشنگتن پست با فیل اسپنسر، رئیس برند ایکس باکس از تمایل خود برای گسترش جهان بازی‌های پرطرفدار پلتفرم ایکس باکس به جهان سینما و تلویزیون خبر داد.

فصل دوم سریال Halo که با همکاری استودیوی فیلم‌سازی پارامونت در حال تولید است، یکی از پروژه‌های اصلی ایکس باکس در حال حاضر به‌حساب می‌آید. اسپنسر درباره‌ی تفاوت سونی و مایکروسافت در این‌باره می‌گوید: «واضح است که ما از مهارت و تجربه‌ی فراوان سونی که از استودیوهای فیلم‌سازی آن‌ها به‌دست آمده است، بهره‌منده نیستیم. آن‌ها همواره مشغول به ساحت محتوای تصویری در سطخ جهانی مشغول هستند و نینتندو نیز عملکرد فوق‌العاده‌ی در این زمینه داشته است.

من معتقدم که [این اقتباس‌ها] برای جهان‌هایی که ما در بازی‌هایمان می‌سازیم اهمیت زیادی دارد. از مدت‌ها پیش نوعی حسادت و تحسین خاصی در صنعت ما نسبت به آثار هالیوودی وجود داشته است و پس از هجوم کمیک‌ها، این‌روزها بازی‌های ویدیویی بیشتر از هر زمان دیگری دارای اهمیت و ارزش روایی خاصی برای استفاده در این منظور هستند. ارزش این داستان‌ها همواره نیز روبه افزایش خواهد بود، زیرا خالق‌ها و هنرمندان ما در هر مدیوم یا رسانه‌ای که باشند، توانایی انتقال احساسات و درگیر کردن مخاطبان را خواهند داشت».

مستر چیف درکنار سایر کاراکترهای سریال Halo

اسپنسر همچنین فاصله‌ی فعلی میان مایکروسافت و دیگر رقبا در این زمینه را تایید می‌کند و معتقد است که برند ایکس باکس در حال حاضر در ابتدای جاده‌ی اقتباس مجموعه‌های محبوبش به جهان سینما قرار دارد. نینتندو و سونی، رقیب‌های بزرگ ایکس باکس در صنعت بازی با آماده‌سازی مقدمات ورود جدی به دنیای آثار سینما و تلویزیونی در سال‌های گذشته، موفقیت‌های بزرگی مانند سریال The Last of Us شبکه‌ی HBO و انیمیشن برادران سوپر ماریو شرکت یونیورسال را در جریان سال جاری به‌دست آورده‌اند.

در حال حاضر اقتباس سینمایی و انیمیشنی سری Gears of War و فیلم لایو اکشن Minecraft با بازی جیسون موموآ برای شبکه‌ی نتفلیکس، از جمله‌ی دیگر پروژه‌های اقتباسی بازی‌های ایکس باکس در سال‌های آینده هستند. همچنین سریال Fallout شبکه‌ی آمازون پرایم به نویسندگی جاناتان نولان نیز یکی از موردانتظارترین پروژه‌های اقتباسی دنیای بازی‌های ویدیویی به‌حساب می‌آید که در حال حاضر برای پخش در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده