نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۴

استودیو جیبلی: The Boy and the Heron آخرین انیمه هایائو میازاکی نیست

با وجود اعلام قبلی، استودیو جیبلی اعلام کرد که انیمه The Boy and the Heron قرار نیست آخرین انیمه هایائو میازاکی باشد.

به‌تازگی انیمه The Boy and the Heron که پیش از این با نام ?How Do You Live شناخته می‌شد، در جشنواره فیلم تورنتو برای اولین‌بار در غرب نمایش داده شد و توانست با تحسین منتقدان غربی مواجه شود. این انیمه قرار بود آخرین اثر هایائو میازاکی باشد، اما اکنون طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این موضوع ممکن است تغییر کند. جونیچی نیشیوکا، نایب رئیس استودیو جیبلی در مصاحبه الی گلاسنر گفت که او فکر نمی کند انیمه پسر و ماهیخوار قرار است آخرین اثر این کارگردان ژاپنی ۸۲ ساله باشد.

او می‌گوید که هایائو میازاکی به‌تازگی با ایده‌های جدیدی به استودیو آمده است و می‌خواهد یک انیمه دیگر هم بسازد. در هر حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما اگر این موضوع درست باشد، هایائو میازاکی از هم‌اکنون کار خود با استودیو جیبلی برای ساخت انیمه بعدی‌اش را آغاز کرده است که می‌تواند باعث خوشحالی طرفداران این کارگردان محبوب و دوست داشتنی باشد. اگرچه برخی نگران وضعیت سن و سلامت او هستند و باید دید درنهایت این موضوع چقدر در آینده رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

هایائو میازاکی مشغول نقاشی انیمه

هایائو میازاکی پیش از این برای کارگردانی انیمه‌هایی چون انیمه The Castle of Cagliostro، انیمه Nausicaä of the Valley of the Wind، انیمه Castle in the Sky، انیمه My Neighbor Totoro، انیمه Kiki's Delivery Service، انیمه Porco Rosso، انیمه Princess Mononoke، انیمه Spirited Away، انیمه Howl's Moving Castle، انیمه Ponyo و انیمه The Wind Rises شناخته می‌شد.

او در سال ۲۰۱۳ و پس از کارگردانی انیمه The Wind Rises تصمیم به بازنشستگی گرفت، اما در سال ۲۰۱۷ میازاکی اعلام کرد که برای کارگردانی یک انیمه دیگر بازگشته است. انیمه پسر و ماهیخوار بدون هیچ تبلیغاتی تاکنون توانسته است بیش از ۵۰.۶ میلیون دلار در ژاپن فروش کند. همچنین انیمه The Boy and the Heron قرار است در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) در آمریکای شمالی اکران شود. این انیمه همچنین فردا در جشنواره فیلم تورنتو هم نمایش داده خواهد شد.


منبع GameNews24
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده