نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۷

عملکرد تجاری بسیار موفق انیمیشن Coraline در اکران مجدد

انیمیشن Coraline در اکران مجدد خود توانسته است عملکرد درخشانی در گیشه داشته باشد و استقبال خوبی از این انیمیشن شده است.

مدتی پیش بود که استودیو لایکا از اکران مجدد انیمیشن Coraline خبر داد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این انیمیشن استاپ موشن با استقبال درخشانی مواجه شده است. طبق آمار منتشر شده، انیمیشن کورالاین در اکران مجدد خود توانسته است ۷.۴ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کند تا نسبت به اکران مجدد فیلم Star Wars: Return of the Jedi فروش بهتری را تجربه و به یک موفقیت بی‌سابقه دست پیدا کند.

گفته می‌شود که انیمیشن Coraline در تاریخ ۲۸ تا ۲۹ آگست (۶ تا ۷ شهریور) که با صحنه‌های بیشتر نمایش داده شد، توانست ۲.۵ میلیون دلار فروش کند که نقش مهمی در این فروش و عبور از فیلم Return of the Jedi داشته است. انیمیشن Coraline در اکران اصلی خود در سال ۲۰۰۹ توانسته بود بیش از ۱۲۴.۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند که این فروش شامل بیش از ۷۵.۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۴۹.۳ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود.

کاور انیمیشن کورالین

انیمیشن کورالاین اقتباسی از رمانی به همین نام اثر نیل گیمن است. هنری سلیک، کارگردان آثاری چون انیمیشن The Nightmare Before Christmas، انیمیشن James and the Giant Peach و انیمیشن Monkeybone وظیفه کارگردانی و نوشتن فیملنامه انیمیشن Coraline را بر عهده داشته است. داکوتا فانینگ، تری هچر، جنیفر ساندرز، دان فرنچ، جان هاگمن و ایان مک‌شین از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن کورالاین حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند.

انیمیشن Coraline اولین کار استودیو لایکا نیز محسوب می‌شود که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال هم شده است. در ادامه لایکا آثاری چون انیمیشن ParaNorman ، انیمیشن The Boxtrolls، انیمیشن Kubo and the Two Strings و انیمیشن Missing Link را تولید و اکران کرده است. انیمیشن Wildwood و انیمیشن The Night Gardener دو اثر بعدی لایکا هستند که تراویس نایت وظیفه کارگردانی هر دو انیمیشن استاپ موشن را بر عهده دارد.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده