// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹

تایید ساخت ریبوت فیلم دزدان دریایی کارائیب توسط سازنده سریال The Last of Us

کریگ مازن، سازنده سریال The Last of Us تایید کرد که در حال کار روی ریبوت فیلم دزدان دریایی کارائیب است.

مجموعه دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) با فروش بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در سراسر جهان، به‌عنوان پانزدهمین مجموعه فیلم پرسود شناخته شده و از بسیاری از مجموعه‌‌های سینمایی پیشی گرفته است. اما جالب‌ترین نکته این است که این مجموعه اولین مجموعه فیلمی بود که با اکران دو قسمت یا بیشتر به درآمد بیش از ۱ میلیارد دلار دست پیدا کرد و نسبت به فیلم هایی همچون مارول و تبدیل شوندگان (Transformers) برتری یافت.

جانی دپ و شخصیت اختاپوس در مجموعه‌ی سینمایی دزدان دریایی کارائیب

در سال‌های اخیر، ما شاهد توقف ناگهانی و غیرمنتظره‌ای در امور این مجموعه بودیم مثل جدایی جنجالی جانی دپ از امبر هرد که تقریباً تضمین می‌کند که ما دیگر کاپیتان جک اسپارو را نخواهیم دید. بااین‌حال، بحث‌ها در مورد ریبوت این مجموعه همچنان ادامه دارد، از جمله ساخت این اثر با حضور مارگو رابی به‌عنوان نقش اصلی که قبلا برنامه‌ریزی شده بود ولی به‌نظر می‌رسد که تولید این پروژه لغو شده است.

اکنون ما جزئیاتی در مورد یک فیلم دیگر از دزدان دریایی کارائیب داریم که قبل از اعتصاب‌های اتحادیه نویسندگان فیلم و اتحادیه بازیگران صنعت سینما در دیزنی در دست ساخت بود. کریگ مازن، نویسنده سریال The Last of Us در گفت‌و‌گو با رسانه Los Angeles Times اعلام کرده است که قبل از شیوع ویروس کووید-۱۹، او ایده‌ای برای ششمین فیلم Pirates of the Caribbean پیشنهاد داده بود و دیزنی تصمیم به شروع ساخت آن گرفت.

اما درحالی‌که پروژه به سرعت در حال پیشرفت بود، به نظر می‌رسد که اعتصاب‌ها باعث مشکلاتی در پیشروی پروژه شده‌اند. مازن افزود: «ما این ایده را مطرح کردیم و اصلا فکر نمی‌کردیم که آن را بپذیرند، ایده‌ی خیلی عجیبی بود. اما آن‌ها قبول کردند! و سپس اعتصاب اتفاق افتاد و همه منتظر ماندند.»

کریگ مازن زمانی که جایزه امی را دریافت کرده است

همچنین حدس می‌زنیم که کار او در The Last of Us، تولید این فیلم را به تأخیر انداخته است، اما تا زمانی‌که استودیوها توافق عادلانه‌ای با نویسندگان و بازیگران انجام ندهند، تولید این پروژه به حالت نامشخص متوقف خواهد ماند. سری اصلی دزدان دریایی کارائیب ماجراهای کاپیتان جک اسپارو (جانی دپ)، هکتور باربوسا (جفری راش)، ویل ترنر (اورلندو بلوم)، الیزابت سوان (کیرا نایتلی) و جوشامی گیبز (کوین مک‌نالی) را دنبال می‌کند.

مجموعه دزدان دریایی کارائیب در سال ۲۰۰۳ با فیلم دزدان دریایی کارائیب: طلسم مروارید سیاه (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) آغاز شد؛ فیلمی که با فروشش ۶۵۴ میلیون دلار کسب کرد. پس از موفقیت نسخه اول، به‌دنبال آن دیزنی دومین فیلم از این سری با عنوان دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده (Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest) را در سال ۲۰۰۶ و سومین فیلم از این مجموعه به نام دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان (Pirates of the Caribbean: At World's End) را در سال ۲۰۰۷ منتشر کرد.

همچنین در سال ۲۰۱۱، فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته ( Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides ) چهارمین قسمت از این مجموعه منتشر شد، اما در سال ۲۰۱۷ فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده داستان نمی‌گویند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) به‌نوعی با پایان نامطلوبی رو‌به‌رو شد.

باید ببینیم که آیا دیزنی قصد دارد جانی دپ را دوباره به بازی برگرداند یا نه؟


منبع sffgazette
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده