نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۲

انتشار اولین تریلر فیلم Ferrari با بازی آدام درایور

فیلم سینمایی Ferrari، زندگی پرفرازونشیب یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ صنعت اتوموبیل‌رانی را روایت خواهد کرد.

استودیوی فیلم‌سازی NEON اولین تریلر فیلم Ferrari را منتشر کرد. این فیلم که توسط مایکل مان، کارگردان شناخته‌شده‌ی آثاری چون Heat ،Collateral و Miami Vice در دست ساخت است، ماجرای پرتنش‌ترین روزهای زندگی انزو فراری، خالق برند مشهور ایتالیایی فراری در تابستان سال ۱۹۵۷ را روایت می‌کند. به‌علاوه این فیلم قرار است اواخر امروز در بخش رقابت برای شیر طلایی هشتادمین جشنواره فیلم ونیز برای منتقدین به‌اکران دربیاید.

مایکل مان همچنین به‌تازگی و در مصاحبه‌ با مجله‌ی ورایتی، فراری را یکی از شخصی‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های خود معرفی کرده است که حداقل از سال ۱۹۹۳ رویای ساخت آن را در سر داشته است و حالا پس از ۳۰ سال اولین تریلر رسمی این فیلم منتشر شده است. همچنین پیش از این در دو مقطع زمانی مختلف قرار بود کریستین بیل و هیو جکمن ایفای نقش انزو فراری را برعهده داشته باشند، اما پس از جدایی جکمن از مراحل ساخت فیلم در اوایل سال گذشته، مان آدام درایور را برای ایفای نقش این شخصیت مهم تاریخی انتخاب کرد. شما می‌توانید اولین تریلر Ferrari را از صفحه‌ی رسمی یوتیوب استودیوی NEON تماشا کنید.

آدام درایور با عینک دودی و کراوات سیاه در فیلم Ferrari (فراری) مایکل مان، یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال ۲۰۲۳ میلادی

تروی کندی مارتین، فیلم‌نامه‌نویس اسکاتلندی که‌ نویسندگی فیلم‌هایی مانند The Italian Job را در کارنامه‌ دارد، فیلم‌نامه‌ی فیلم فراری را در دهه‌های گذشته با همراهی مان و با اقتباس از روی کتاب «انزو فراری: مرد و ماشین» اثر بروک یک‌یتس (۱۹۹۱) نوشته است. این آخرین اثر پخش نشده از کندی مارتین از زمان فوت او در سال ۲۰۰۹ به‌حساب می‌آید.

پنه‌لوپی کروز، شیلین وودلی، سارا گدون، گابریل لئونه، جک اوکانل و جوزپه بانیفتی از دیگر بازیگران فیلم بیوگرافی فراری معرفی شده‌اند. اریک مسراشمیت که فیلم‌های Mank و The Killer دیوید فینچر و اپیزودهایی از سریال فارگو را فیلم‌برداری کرده‌ است، به‌عنوان تصویربردار Ferrari معرفی شده است. دنیل پمبرتون که سابقه‌ی ساخت موسیقی متن فیلم‌های بسیاری مانند The Trial of the Chicago 7 و انیمیشن‌های اسپایدرمن: اسپایدرورس را در کارنامه‌ دارد، ساخت موسیقی متن این فیلم را برعهده گرفته است.

فیلم Ferrari برای اکران در تاریخ ۲۵ دسامبر (۴ دی) برنامه‌ریزی شده است. همچنین به‌دلیل اینکه این پروژه بدون دخالت و همکاری شرکت‌های فیلم‌سازی بزرگ هالیوودی ساخته شده است، دو اتحادیه‌‌ی نویسندگان و بازیگران هالیوود اجازه‌ی حضور در مراسم فرش قرمز، برنامه‌های تبلیغاتی و جشنواره‌های فیلم را برای مان، درایور و سایر بازیگران این اثر تا کریسمس امسال را صادر کرده‌اند.

این دو اتحادیه در ماه‌های اخیر اعتصابات گسترده‌ای را برای دستیابی به حقوق عادلانه دربرابر شرایط کاری غیرانسانی استودیوهای بزرگ و قدرتمند هالیوودی به‌راه انداخته‌اند. این اعتصاب‌ها همچنین به‌تازگی باعث تعویق اکران فیلم‌های Dune: Part Two و Kraven the Hunter به سال ۲۰۲۴ شده است و از سوی دیگر سرنوشت بسیاری دیگر از پروژه‌های سینما و تلویزیونی که در مراحل مختلف تولید هستند نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده