نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹

اعلام تاریخ پخش فصل پنجم سریال فارگو

شبکه‌ی FX با انتشار تصویر پوستر، تاریخ پخش فصل پنجم سریال فارگو را اعلام کرد.

با گذشت نزدیک به سه سال از انتشار فصل چهارم سریال فارگو، حالا شبکه‌ی FX از تاریخ پخش دقیق فصل جدید این سریال جنایی در پاییز امسال رونمایی کرده است. همانند فصل‌های قبلی این مجموعه، این سری از ماجراهای فارگو نیز و در قلب ایالات متحده و در ایالت‌های مینه‌سوتا و داکوتای شمالی جریان دارد. در سال ۲۰۱۹ و پس از رخ دادن اتفاقاتی هولناک و غیرمنتظره، یک زن خانه‌دار ساده با نام دوروثی لاین خود را در طرف مقابل نیروهای پلیس ایالتی و فدرال می‌یابد؛ رخدادی که بازگشت گذشته‌ی خلافکارانه‌ی فراموش‌شده‌ی لاین را به‌همراه دارد.

روی تیل‌من و گیتور که دو کلانتر شهر محل زندگی لاین در ایالت داکوتا هستند، از دیگر شخصیت‌های اصلی فصل پنجم سریال Fargo به‌حساب می‌آيند. پیش از این قرار بود تا این فصل از سریال در ماه سپتامبر امسال منتشر شود، آما آغاز اعتصاب گسترده‌ی نویسندگان انجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکا باعث شد تا شبکه‌ی FX پخش این مجموعه را تا یک ماه به تعویق‌ بیندازد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط شبکه‌ی هولو، این فصل ۱۰ قسمتی از روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) و با پخش دو قسمت ابتدایی سرانجام آغاز خواهد شد. 

پیش از این نوآ هاولی که به‌عنوان شوارنر این سریال نیز شناخته می‌شود، طیف کمدی را در این فصل از فارگو پررنگ‌تر خوانده بود، هرچند پیچش‌های داستانی و خشونت بی‌پرده‌ی زندگی آمریکایی مدرن همچنان بدنه‌ی اصلی داستان این جهان را تشکیل خواهند داد. مثل چهار فصل قبلی این سریال تحسین‌شده، هاولی وظیفه‌ی نوشتن فیلمنامه فصل پنجم سریال Fargo را برعهده دارد.

البته باب دی‌لارنتیس که نویسندگی برای سریال The Umbrella Academy و فصل قبلی همین سریال را در کارنامه دارد، به‌همراه توماس بزوکا، هاولی را در نویسندگی فیلم‌نامه‌ی این فصل همراهی خواهند کرد. در حال حاضر اسامی کارگردان‌های این ۱۰ اپیزود اعلام نشده است. جونو تمپل، جان هم، جنیفر جیسون لی، جو کری، لمرون موریس، ریشا مرجانی، دیوید رایزدال، سم اسپرال، نیک گومز، دیو فولی و لوکاس گیج از جمله بازیگرانی هستند که در فصل پنجم سریال Fargo حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سازندگان فارگو همچنین پیش از این و در سال‌های گذشته از انتشار ۴۱ قسمت قبلی فارگو در قالب یک کلکسیون بلوری و با وضوح تصویر 4K خبر داده‌ بودند، اما تاکنون و با گذشت بیش از ۹ سال از پخش اولین قسمت این مجموعه روی شبکه‌ FX، همچنان هواداران در انتظار اعلام اخبار بیشتری از در دسترس قرار گرفتن سریال محبوب‌شان در قالب کیفیت تصویر شفاف‌تر هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده