نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۳

تبدیل Oppenheimer به پر فروش‌ترین فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم

با عبور فروش جهانی فیلم Oppenheimer از مرز ۵۰۰ میلیون دلار، حالا جدیدترین فیلم کریستوفر نولان به پر فروش‌ترین فیلم ساخته شده براساس جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

فیلم Oppenheimer پس از تحسین منتقدان روی پرده‌های سینما رفت و توانست بهترین عملکرد تجاری یک فیلم با درجه سنی بزرگسال پس از دوران کرونا را تجربه کند. حالا طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم اوپنهایمر به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. فروش جهانی فیلم Oppenheimer رسما از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد و تا پایان آخر هفته گذشته، فروش جهانی این فیلم به بیش از ۵۵۶.۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

این فروش شامل بیش از ۲۲۸.۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۳۲۷.۲ میلیون دلار در بازار بین‌المللی می‌شود. فیلم اوپنهایمر نه‌تنها اکنون به پرفروش‌ترین فیلم با درجه سنی بزرگسال در سال ۲۰۲۳ تبدیل شده، بلکه نسبت به فیلم‌های یونیورسال با درجه سنی بزرگسال بسیار سریع‌تر به فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی دست پیدا کرده است. همچنین فیلم Oppenheimer با عبور از آثاری چون فیلم دانکرک و فیلم Saving Private Ryan به پرفروش‌ترین فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

اوپنهایمر، پدر بمب هسته‌ای با بازی کیلین مورفی نشسته روی صندلی در فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان

کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون، فلورنس پیو، رامی ملک، بنی سفدی، جاش هارتنت، دین دی‌هان، جک کواید، آلدن ارینرایک، دیوید دستمالچیان، دیوید کرامهولتز، کنت برانا، دیلن آرنولد، متیو موداین، کریستوفر دنهام، اسکات گریمز، جیسون کلارک، گری اولدمن، جیمز دارسی، کیسی افلک، مایکل آنگارانو، ماتیاس شوایگهوفر، جاش پک، هریسون گیلبرتسون و اما دومان، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Oppenheimer حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کریستوفر نولان، کارگردان آثاری چون فیلم Inception، فیلم Following، فیلم Insomnia، فیلم The Prestige، فیلم Memento، سه‌گانه فیلم The Dark Knight، فیلم Interstellar، فیلم Dunkirk و فیلم Tenet، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Oppenheimer را بر عهده داشته است. فیلم اوپنهایمر اثری در رابطه با جنگ جهانی دوم و پروژه‌ی منهتن است که با تمرکز روی جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی ساخته می‌شود که گفته می‌شود این فیلم قرار است یک بازه‌ی زمانی ۴۵ ساله از زندگی او را نمایش دهد.


منبع CNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده