نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۶

عبور فروش انیمیشن Elemental از مرز ۴۰۰ میلیون دلار

تداوم فروش جدیدترین اثر پیکسار در گیشه‌ جهانی، Elemental را به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های دیزنی در سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است.

با گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز اکران جهانی انیمیشن Elemental، جدیدترین انیمیشن استودیوی پیکسار حالا فروش این انیمیشن خانوادگی از مرز فروش ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده است.

طبق گفته هالیوودریپورتر، مجموع فروش المنتال تا پایان روز سه‌شنبه، اول آگست به رقمی در حدود ۴۰۳/۷ میلیون دلار رسیده است. این آمار فروش، Elemental را به اولین فیلم انیمیشن هالیوودی براساس یک آی‌پی جدید از زمان آغاز همه‌گیری ویروس جهانی تبدیل می‌کند که توانسته‌ است به چنین فروشی دست پیدا کند.

با اینکه این آمار همچنان با روزهای اوج استودیوی پیکسار در باکس آفیس جهانی فاصله‌ی زیادی دارد، اما Elemental همین حالا از فروش فاجعه‌بار ۲۱۹ میلیون دلاری Lightyear در سال گذشته فروش بهتری را تجربه کرده است؛ آن‌هم بدون داشتن ارتباط مستقیمی با برند بسیار شناخته‌شده‌ی داستان اسباب‌بازی.

امبر و وید در انیمیشن Elemental پیکسار و دیزنی

هالیوودریپورتر همچنین در ادامه می‌نویسد که با وجود افتتاحیه‌ ضعیف ۲۹/۶ میلیون دلاری Elemental در بازه‌ی زمانی ۱۶ تا ۱۸ ژوئن که بدترین افتتاحیه‌ی سه‌روز آخرهفته‌ی پیکسار از زمان افتتاحیه‌ی قسمت اول Toy Storu در سال ۱۹۹۵ بوده است، تداوم فروش هفتگی این انیمیشن در هفته‌های بعدی، همراه‌با بازخورد مثبت تماشاگران و محبوبیت انیمیشن در میان خانواده‌ها و نوجوانان باعث شده است تا Elemental تا به این لحظه از مجموع فروش جهانی ۲۶۸ میلیون دلاری فیلم The Flash عملکرد بهتری داشته باشد.

از سوی دیگر ظاهرا عملکرد بسیار بهتر از انتظار Elemental در بازار کره‌ جنوبی، یکی از نکات برجسته‌ی باکس آفیس جدیدترین اثر پیکسار به‌حساب می‌آید. علاوه‌بر فروش ۴۴/۸ میلیون دلاری در این کشور تا به‌این لحظه، آمار منتشر شده نشان می‌دهد بیش از ۶ میلیون بلیت برای این فیلم در سینماهای کره‌جنوبی فروخته شده است که دیزنی اعتقاد دارد نشان‌گر این است که به‌ازای هر هشت شهروند این کشور، یک بلیت برای تماشای اثر جدید پیکسار فروخته شده است.

المنتال همچنین پس از دو انیمیشن Frozen، به پرفروش‌ترین انیمیشن سینمایی تاریخ این کشور و پنجمین فیلم پرفروش این بازار پس از همه‌گیری جهانی تبدیل شده است. انیمیشن جدید دیزنی همچنین در حال حاضر قرار است از فردا ۴ اوت برای نخستین‌بار در سینماهای بازار کشور ژاپن، آخرین منطقه‌ی باقی‌مانده اکران شود که می‌تواند آمار گیشه این انیمیشن را بار دیگر بهبود دهد.

والت دیزنی همچنین به‌تازگی اعلام کرده است که هواداران می‌تواند از روز ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) انتظار انتشار نسخه‌ی دیجیتالی این اثر جدید کارگردان The Good Dinosaur را داشته باشند، هرچند هنوز زمان مشخصی برای عرضه‌ی Elemental روی دیزنی پلاس و انتشار نسخه‌ی بلوری آن اعلام نشده است.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده