نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶

تعویق تاریخ اکران Kraven the Hunter و دیگر فیلم های سونی

تحولات گسترده‌ی اخیر هالیوود، تاریخ اکران بسیاری از فیلم‌های موردانتظار سونی پیکچرز را با تأخیر مواجه کرده است.

با گذشت چند هفته از آغاز اعتصاب اتحادیه‌ی نویسندگان و بازیگران آمریکای شمالی که به‌دلیل اعتراض به شرایط کاری ناعادلانه و غیرانسانی شرکت‌های هالیوودی رخ داد، حالا سونی پیکچرز اولین استودیوی فیلم‌سازی بزرگ این صنعت است که به‌صورت رسمی تقویم اکران فیلم‌های پیش‌روی خود را به‌طور کامل تغییر می‌دهد.

طبق گزارش منتشرشده از سوی هالیوود ریپورتر، پخش جدیدترین اسپین‌آف جهان سینمایی شخصیت‌های شرور مرد عنکبوتی با نام Kraven the Hunter که پیش‌از این برای اکران در تاریخ ۶ اکتبر امسال برنامه‌ریزی شده بود، حالا با تاخیری در حدود ۱۱ ماهه به روز ۳۰ اوت سال ۲۰۲۴ (۹ شهریور ۱۴۰۳) منتقل شده است. منابع این خبرگزاری می‌گویند برنامه‌های تبلیغاتی گسترده‌ی این فیلم رده‌ی سنی بزرگسال با حضور آرون تیلور-جانسون که ایفای نقش شخصیت اصلی فیلم را برعهده دارد، یکی از دلایلی است که سونی نمی‌خواهد فرصت انجام آن را به‌دلیل اعتصاب گسترده‌ی بازیگران از دست بدهد.

قسمت پایانی سه‌گانه‌ی انیمشین‌های تحسین‌شده‌ی اسپایدرورس سونی با عنوان Spider-Man: Beyond the Spider-Verse که پیش از این برای اکران در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده بود، حالا به‌طور کلی از برنامه‌ی اکران سونی پیکچرز برای سال‌های آینده حذف شده است. تحلیل‌گرها می‌گویند حتی پیش از آغاز اعتصابات هنرمندان هالیوودی، این فیلم همچنان در مراحل ابتدایی پیش‌تولید قرار داشته است. حالا حتی اگر فرایند ساخت تصویری این انیمشین به پایان‌ برسد، هنوز هیچ کدام از ستاره‌های اصلی این سری کار خود را برای صداپیشگی در این فیلم آغاز نکرده‌اند.

والپیپر انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse با محوریت نسخه های مختلف مرد عنکبوتی

از سوی دیگر اقتباس سینمایی سری مسابقه‌ای Gran Turismo که پیش از این قرار بود به‌صورت همزمان در تاریخ ۱۱ اوت اکران شود، حالا با دو هفته تأخیر به ۲۵ اوت (۳ شهریور ۱۴۰۲) موکول شده است. همچنین فیلم سینمایی Karate Kid نیز از ۷ ژوئن ۲۰۲۴ به ۱۳ دسامبر همان سال با تأخیر مواجه شده است.

سونی در ادامه همچنین تایید کرد اکران دنباله‌ی بدون عنوان Ghostbusters: Afterlife نیز حالا به تاریخی که برای اکران قسمت سوم اسپایدرورس در نظر گرفته شده بود، منتقل شده است. بنابراین اثر جیسون ریتمن و گیل کنن حالا برای اکران در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) معرفی شده است؛ هرچند در حال حاضر اطلاعاتی درخصوص بازگشت ستاره‌های پیشین برای نقش‌آفرینی در این پروژه در دسترس نیست.

والپیپر فیلم Gran Turismo

علاوه‌بر اعلام تاخیرهای سریالی برای فیلم‌هایی که پیش از این تاریخ اکران خود را دریافت کرده بودند، سونی پیکچرز حالا اطلاعاتی درباره‌ی زمان دقیق اکران برخی دیگر از فیلم‌های در دست تولید خود را به‌اشتراک گذاشته است. دنباله‌ی بدون عنوان سری پلیسی کمدی Bad Boys با بازی ویل اسمیت و مارتین لاورنس که توسط زوج کاگردان Bad Boys for Life مراحل پیش‌تولید خود را پشت‌سر می‌گذارد، قرار است در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) در سینماهای آمریکای شمالی اکران شود.

در پایان نیز قسمت سوم سری پرطرفدار Venom با بازی تام هاردی سرانجام قرار است در تاریخ ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۲۴ (۲۲ تیر ۱۴۰۳) منتشر شود. مراحل تولید و تصویربرداری این دنباله اوایل این ماه در اسپانیا به‌دلیل اعتصاب بازیگران متوقف شده است و هاردی و کلی مارسل که کاگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده دارد، امیدوار هستند که بتوانند به‌زودی مراحل فیلم‌برداری این فیلم ابرقهرمانی را به‌پایان برسانند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده