نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۲

پیدا شدن یک اشتباه تاریخی در فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان

به‌تازگی طرفداران تیزبین متوجه یک اشتباه تاریخی در فیلم Oppenheimer به کارگردانی کریستوفر نولان شده‌اند.

فیلم Oppenheimer پس از تحسین منتقدان روی پرده‌های سینما رفت و تبدیل به بهترین عملکرد تجاری یک فیلم با درجه سنی بزرگسال پس از دوران کرونا را تجربه کند. حالا طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، طرفداران فیلم متوجه یک اشتباه تاریخی در فیلم اوپنهایمر شده‌اند. به‌تازگی گروهی از طرفداران تیزبین متوجه شده‌اند که تعداد ستاره‌های پرچم آمریکا در صحنه پس از پایان جنگ جهانی دوم و سخنرانی جی رابرت اوپنهایمر در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۵ در فیلم Oppenheimer اشتباه بوده است.

طبق تصویری که نسخه رسمی آن هم پیش از این منتشر شده بود، تعداد ستاره‌های روی پرچم آمریکا در این صحنه ۵۰تا است که نشان‌دهنده تعداد ایالت‌های آمریکا است، اما در سال ۱۹۴۵ تعداد ایالت‌های آمریکا تنها ۴۸ عدد بوده است. درواقع در آن زمان هنوز آلاسکا و هاوایی به‌عنوان ایالت معرفی نشده بودند و این ایالت‌ها تا اواخر دهه ۵۰ میلادی وجود نداشتند و بدین ترتیب تا آن زمان تعداد ستاره‌های روی پرچم به عدد ۴۹ و ۵۰ افزایش پیدا نکرده بود.

تعداد اشتباه ستاره‌های روی پرچم آمریکا در صحنه پس از پایان جنگ جهانی دوم در فیلم Oppenheimer

در هر حال مشخص نیست که این اشتباه در ادامه به شکل دیجیتالی رفع خواهد شد یا درنهایت سازندگان فیلم اوپنهایمر تغییری در این موضوع ایجاد نخواهند کرد. فیلم Oppenheimer تاکنون بیش از ۲۰۹.۲ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که این فروش شامل بیش از ۹۵.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۱۴ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی می‌شود.

کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون، فلورنس پیو، رامی ملک، بنی سفدی، جاش هارتنت، دین دی‌هان، جک کواید، آلدن ارینرایک، دیوید دستمالچیان، دیوید کرامهولتز، کنت برانا، دیلن آرنولد، متیو موداین، کریستوفر دنهام، اسکات گریمز، جیسون کلارک، گری اولدمن، جیمز دارسی، کیسی افلک، مایکل آنگارانو، ماتیاس شوایگهوفر، جاش پک، هریسون گیلبرتسون و اما دومان، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Oppenheimer حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کریستوفر نولان، کارگردان آثاری چون فیلم Inception، فیلم Following، فیلم Insomnia، فیلم The Prestige، فیلم Memento، سه‌گانه فیلم The Dark Knight، فیلم Interstellar، فیلم Dunkirk و فیلم Tenet، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Oppenheimer را بر عهده داشته است. فیلم اوپنهایمر اثری در رابطه با جنگ جهانی دوم و پروژه‌ی منهتن است که با تمرکز روی جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی ساخته می‌شود که گفته می‌شود این فیلم قرار است یک بازه‌ی زمانی ۴۵ ساله از زندگی او را نمایش دهد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده