نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳

شروع مراحل تولید سریال Alien

طبق خبری اختصاصی از سایت دِدلاین، سریال Alien (بیگانه) شبکه FX که نوآ هاولی کارگردانی آن را برعهده دارد، به‌صورتی محدود وارد مرحلهٔ تولید شد.

سریال Alien (بیگانه) شبکه FX که نوآ هاولی کارگردانی آن را برعهده دارد، به‌صورت محدود در کشور تایلند وارد مرحلهٔ اصلی تولید شد. دلیل محدودیت نیز مشخص است: اعتصاب نویسندگان و بازیگران. تا‌ لحظهٔ انتشار این خبر، تنها حضور سیدنی چندلر به‌صورت رسمی به‌عنوان بازیگر در سریال Alien تأیید شده است و وی قرار است یکی از نقش‌های اصلی را در این سریال مورد انتظار ایفا کند، اما در گزارشی اختصاصی از سایت دِدلاین، به‌نام‌های دیگری نیز اشاره شده است. اولین شخص الکس لاوتر است که با نقش‌آفرینی خوب خود در درام بزرگسالانهٔ سرویس استریم نتفلیکس یعنی سریال «پایان دنیای لعنتی» شناخته می‌شود و وی قرار است یکی از نقش‌های اصلی را در «بیگانه» ایفا کند. شخصیت مورد بحث، سربازی با نام سی. جی. است. بازیگر دیگر ساموئل بلنکین است و البته وی نیز نقشی مهم را در سریال نوآ هاولی بازی می‌کند؛ نقش مدیرعاملی با نام بوی کاوالیر. دیگر بازیگران این فهرست اسی دیویس در نقش بانو سیلویا و ادراش گووراو در نقش سایتلی هستند.

طبق منابع سایت Deadline، قرارداد بازیگران پیش از شروع اعتراضات امضاء شده است. آن دسته از بازیگرانی که عضو اتحادیه هستند، اکنون در تایلند حضور ندارند. مراحل تولید سریال Alien از روز ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۳ که چهارشنبه گذشته می‌شود، در محل «استودیو پارک» (کرایه‌شده در کشور تایلند) شروع شد. حداقل تا این لحظه می‌دانیم تمامی بازیگران عضو اتحادیه بازیگران هالیوود، از حضور در صحنه‌های فیلم‌برداری این پروژه سر باز زده‌اند. از طرفی نمایندگان سیدنی چندلر که وی را با بازی در فیلم Don’t Worry, Darling (نگران نباش، عزیزم) می‌شناسیم گفته‌اند که وی در مراحل تولید سریال Alien در کشور تایلند حضور ندارد، بااین‌حال، الکس لاوتر انگلیسی، چون قراردادی مشمول برسهام با تهیه‌کنندگان بسته است، باید در تایلند حضور پیدا می‌کرد. گویا وی این کار را انجام داد و در شرق آسیا به‌سر می‌برد. به‌‌نمایندگان این دست بازیگران که قراردادی سهامی دارند، گفته شده اگر در همبستگی با همکاران آمریکایی دست به‌اعتصاب بزنند، از آن‌ها به‌دلیل نقض قرارداد شکایت خواهد شد.

یکی از زنومورف‌ها در قسمت اول سری کتاب کمیک Alien

ریدلی اسکات، کارگردان خوش‌نام، قدیمی و کاربلد هالیوود و درواقع پدر مجموعهٔ «بیگانه»، به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی بر پروژه سرمایه‌گذاری کرد و نظارت کیفی نیز بر سریال دارد. انجام اکثر کارهای صوتی پروژه در شهر بانکوک و همچنین هزینهٔ زیادی برای کرایهٔ دوربین و تجهیزات نورپردازی شده که از پیش تهیه‌کنندگان این موارد را رزرو می‌کنند. به‌گفته برخی منابع، سه نفر از بازیگران، از اعضای SAG-AFTRA هستند که به‌نظر برنامهٔ فیلم‌برداری خود را تغییر داده‌اند تا مراحل فیلم‌برداری «بیگانه» تا زمانی‌که ممکن است به‌تعویق بیافتد. این در حالی است که نوآ هالی چهار ماه وقت برای مراحل پیش‌تولید این سریال گذاشت و حال که کمتر از یک هفته مانده تا آغاز مراحل اصلی تولید و فیلم‌برداری، پروژه خوابیده است. یکی از منابع نزدیک به‌تیم تولید‌کننده در این رابطه چنین گفته است که فیلم‌نامهٔ سریال «بیگانه» چند ماه پیش نوشته شده است و از این نظر اعتصاب نویسندگان خللی در کار تیم سازنده به‌وجود نیاورده است، اما آن‌ها اعتصاب بازیگران را پیش‌بینی نکرده بودند. حدود ۴۰۰ شهروند تایلندی در تیم تولید ساخت سریال Alien مشغول به‌کار هستند. از طرفی باید بدین نکته نیز اشاره کنیم که هیچ خبری کلی یا جزئی در مورد استفاده از بازیگران تایلندی در سریال نداریم.

جان لندگراف، رئیس شبکه FX، در اواخر سال ۲۰۲۰ تأیید کرد که وقایع سریال Alien در سیاره‌ٔ زمین اتفاق می‌افتد. جان لندگراف پیش‌تر اعلام کرد که این سریال تقریباً ۷۰ سال آینده سیاره‌ زمین را به‌نمایش می‌گذارد و پیش‌درآمد نخستین فیلم مجموعهٔ قدیمی و محبوب «بیگانه» خواهد بود. حوادث فیلم بیگانه به‌کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۱۲۲ اتفاق می‌افتاد. پس از این نظر وقایع سریال «بیگانه» شبکه‌ FX تقریباً ۳۰ سال پیش از نبرد شخصیت الن ریپلی با زنومورف جریان خواهد داشت. نوآ هاولی سریال Alien را برای شبکه FX تولید می‌کند. این کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده آمریکایی با تولید سریال جنایی و درام-کمدی Fargo (فارگو) مورد تحسین قرار گرفت؛ اثری که با اقتباس از یک فیلم با همین عنوان به‌کارگردانی برادران کوئن ساخته شد. باتوجه‌به عملکرد درخشان نوآ هاولی در تولید سریال Fargo و عملکرد فوق‌العاده شبکه FX در تولید اقتباس تلویزیونی What We Do in the Shadows (آنچه در سایه انجام می‌دهیم)، می‌توان به‌سریال «بیگانه» امیدوار بود.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده