نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۶

فیلم باربی با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ بزرگترین افتتاحیه سال ۲۰۲۳ را ثبت کرد

فیلم Barbie با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ موفق شد بزرگ‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۳ و بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم ساخته شده توسط یک کارگردان زن را ثبت کند.

فیلم Barbie پس از اینکه با تحسین منتقدان مواجه شد، سرانجام روی پرده‌های سینما رفت و حالا طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم با ثبت چندین رکورد کار خودش را آغاز کرده است. فیلم باربی موفق شد در سه روز اول اکرانش ۱۵۵ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کند و رسما بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم در سال ۲۰۲۳ را تجربه کرده است که پیش از این به انیمیشن The Super Mario Bros. Movie تعلق داشت.

همچنین فیلم Barbie توانست ۱۸۲ میلیون دلار دیگر در گیشه بین‌المللی فروش کند و در مجموع به فروش ۳۳۷ میلیون دلار در هفته اول اکران جهانی خود دست پیدا کند. فیلم باربی همچنین بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم ساخته شده توسط یک کارگردان زن را هم تجربه کرده است که پیش از این به فیلم Wonder Woman به کارگردانی پتی جنکینز و فیلم Captain Marvel به کارگردانی آنا بودن و رایان فلک (مشترکا) تعلق داشته است.

رایان گاسلینگ در نقش کن در فیلم Barbie

فیلم Barbie همچنین سینمااسکور A را از تماشاگران دریافت کرده است که نشان از رضایت تماشاگران از این فیلم دارد. وظیفه کارگردانی فیلم باربی بر عهده گرتا گرویگ، کارگردان تحسین شده آثاری چون فیلم Lady Bird و فیلم Little Women بوده است. علاوه‌بر کارگردانی، او به‌همراه نوآ بامباک، همسر گرویگ و کارگردان فیلم Marriage Story، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Barbie را نیز بر عهده داشته است.

مارگو رابی در نقش باربی، رایان گاسلینگ در نقش کن، سیمو لیو، الکساندرا شیپ، کیت مک‌کینون، ویل فرل، اما مکی، آمریکا فررا، ایسا رای، مایکل سرا، جان سینا، هری نف، آریانا گرینبلات، کینگزلی بن ادیر، امرالد فنل، دوا لیپا، رئا پرلمان، شوتی گتوا، شارون رونی، اسکات ایوانز، آنا کروز کاین، کانر سوییندلز، ریتو آریا و جیمی دیمتریو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Barbie حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Toonado
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده