نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴

فیلم Gran Turismo تجربه‌ واقعی‌ و قابل باوری را ارائه می‌کند

کارگردان فیلم اکشن Gran Turismo از پیچیدگی‌های ساخت این فیلم اقتباسی برند پلی استیشن می‌گوید.

در کمتر از یک ماه مانده به اکران فیلم Gran Turismo استودیوی فیلم‌‌سازی پلی استیشن پروداکشنز، حالا نیل بلومکمپ، کارگردان این اقتباس سینمایی که سابقه‌ی ساخت فیلم District 9 را در کارنامه دارد، اطلاعاتی جدیدی درباره‌ی اولین اثر لایواکشن این مجموعه‌ی ریسینگ نمادین ژاپنی را با مجله‌ی توتال فیلم به اشتراک گذاشته است.

در جریان این مصاحبه، ضمن اشاره به این موضوع که استفاده‌ی سنگین از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری از ابتدا هدف تیم سازنده‌ی فیلم نبوده است، بلومکمپ از Top Gun: Maverick ساخته‌ی جوزف کوشینسکی به‌عنوان یکی از منابع الهام و الگوی سینمایی گرن توریسمو نام می‌برد. بلومکمپ همچنین می‌گوید تمامی چالش‌ها و دشواری‌هایی که به‌دلیل استفاده از تجهیزات واقعی و دوربین‌های فیلم‌برداری بسیار پیشرفته در مراحل ساخت این پروژه وجود داشته است، باعث می‌شود تا مشابه با فیلم تاپ گان 2، بینندگان تجربه‌ی واقعی و قابل‌باورتری از حوادث پرهیجان فیلم داشته باشند.

رقابت در مسابقات حرفه‌ای در فیلم گرن توریسمو

تمرکز بیش‌ازحد برخی از شرکت‌های فیلم‌سازی در استفاده از جلوه‌های کامپیوتری، اخیرا انتقاد بسیاری از هواداران سینما و شخصیت‌های ابرقهرمانی را به‌دنبال داشته است و رویکرد تیم کارگردانی و سازنده‌ی اقتباس یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های برند پلی استیشن برای استفاده از جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین فناوری‌های تصویربرداری میدانی، قطعا می‌تواند علاوه‌بر نظر مثبت منتقدان، در القای یک تجربه‌ی سینمایی واقعی و تأثیرگذار نیز نقش زیادی داشته باشد.

دیوید هاربر، اورلاندو بلوم، آرچی مدکوی، درن بارنت، جرالدین استل هالیول، جاشا استرادوسکی، دنیل پویگ و جایمن هانسو ستارگان اصلی فیلم گرن توریسمو به‌حساب می‌آیند. لورن بالفه، آهنگساز مشهور اسکاتلندی وظیفه‌ی ساخت موسیقی متن و جیسون هال، نویسنده فیلم American Sniper و زک بیلین،‌ نویسنده فیلم King Richard وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Gran Turismo را بر عهده داشته‌اند.

فیلم Gran Turismo برای اکران در تاریخ ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) برنامه‌ریزی شده‌ است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده