نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تیتراژ آغازین سریال Secret Invasion مارول

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تیتراژ آغازین سریال Secret Invasion با واکنش‌های منفی بسیاری از افراد مواجه شد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تیتراژ آغازین سریال Secret Invasion (تهاجم مخفی) تأیید شده است. علی سلیم، کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی سریال در گفت‌وگو با رسانه Polygon توضیح داد که تیتراژ افتتاحیه توسط استودیو Method و با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است. علی سلیم در این مصاحبه با اشتیاق گفت که خلق تیتراژ با هوش مصنوعی کاملا با مضمون سریال همخوانی دارد.

تیتراژ آغازین Secret Invasion با واکنش‌های منفی زیادی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. جف سیمپسون، طراح کاراکترهای تهاجم مخفی از برجسته‌ترین افرادی است که استفاده از هوش مصنوعی را به باد انتقاد گرفت.

جف سیمپسون اخیرا با انتشار یک توئیت تازه در این‌باره اظهار داشت: «تیتراژ افتتاحیه سریال Secret Invasion با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است. واقعا شوکه شده‌ام. باور دارم که استفاده از هوش مصنوعی غیراخلاقی و مخاطره‌آمیز است و صرفا برای نابودی کار هنرمندان طراحی شده است. تقریبا نیمی از سال را صرف کار روی این نمایش کردم و تجربه فوق‌العاده‌ای از کار با افراد شگفت‌انگیزی داشتم که تابه‌حال با آن‌ها آشنا شده‌ام».

تیتراژ افتتاحیه Secret Invasion باعث شکل‌گیری بحث‌های زیادی در فضای مجازی شده است که احتمالا بسیاری از افراد را تشویق به تماشای این سریال کوتاه خواهد کرد. در چند سال گذشته «استفاده از هوش مصنوعی» و «تهدید مشاغل وابسته به انسان‌ها» به یکی از داغ‌ترین مباحث تبدیل شده است. قابلیت‌های ChatGPT با متون و OpenArt با تصاویر به‌سرعت گسترش می‌یابند و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت آن‌ها در این زمینه دیده نمی‌شود.

نظر به اینکه شرکت‌های دیزنی و مارول به‌وضوح تمایل به استفاده از هوش مصنوعی برای تولید سکانس‌های آغازین در نمایش‌های شبکه دیزنی پلاس دارند، می‌توان انتظار استفاده از این تکنیک در سریال‌ها و حتی فیلم‌های آتی آن‌ها را داشت. باید دید که واکنش دیزنی و مارول به انتقادهای طرفدارها چکونه خواهد بود. زیرا بی‌تردید سکانس‌های افتتاحیه برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های پیش‌رو به‌شدت توسط بیننده‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده