نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶

نقش پررنگ هیدئو کوجیما در تولید، نظارت و طرح‌ریزی فیلم Death Stranding

با اینکه هیدئو کوجیما فیلم Death Stranding را کارگردانی نمی‌کند، اما نقش پررنگی در بیشتر زمینه‌های تولید پروژه دارد.

این روزها اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌ها با استقبال منتقدها و موفقیت‌های تجاری عظیم مواجه می‌شوند و با‌توجه‌به افزایش تعداد پروژه‌های این‌چنینی که دائما چراغ سبز تولید دریافت می‌کنند، بدیهی است که در سال‌های آتی شاهد تعداد زیادی از آن‌ها باشیم. در دسامبر سال گذشته اعلام شد که فیلم Death Stranding در دست تولید قرار دارد و توسط الکس لبوویچی، تهیه‌کننده فیلم Barbarian (بربر) و هیدئو کوجیما، کارگردان بازی ساخته می‌شود.

اما سؤال اینجا است که هیدئو کوجیما تا چه اندازه در این پروژه مشارکت خواهد داشت؟ این بازی‌ساز نام‌آشنا اخیرا با انتشار یک توئیت تازه در این خصوص شفاف‌سازی کرد و از میزان مشارکت خود در تولید فیلم Death Stranding پرده برداشت. هیدئو کوجیما می‌گوید که در بیشتر زمینه‌های این پروژه نقش دارد؛ از تولید گرفته تا طرح‌ریزی و طراحی.

هیدئو کوجیما در این‌باره اظهار داشت: «صرفا جهت اطلاع باید بگویم که نقش پررنگی در تولید، نظارت، طرح‌ریزی، بررسی، طراحی و محتوای اقتباس سینمایی Death Stranding دارم. تنها سکان کارگردانی آن را در دست ندارم».

معلوم نیست که چه کسی وظیفه کارگردانی فیلم Death Stranding را برعهده دارد. هنوز جزئیاتی از بازیگرهای این اقتباس سینمایی نیز در دست نیست؛ هرچند احتمال می‌رود که به‌زودی شاهد انتشار اطلاعاتی در این زمینه باشیم.

هیدئو کوجیما با فاصله کوتاهی پس از معرفی اقتباس سینمایی دث استرندینگ اعلام کرد که به‌جای تولید یک فیلم پرهزینه بلاک‌باستری می‌خواهد «رویکرد سینمای هنری» را دنبال کند: «طرح‌های زیادی برای تولید یک فیلم عظیم با بازیگرهای مشهور و انفجارهای پرزرق‌وبرق وجود داشتند، اما انفجارها چه فایده‌ای برای Death Stranding خواهند داشت؟ به‌هیچ‌عنوان روی درآمدزایی تمرکز نمی‌کنم و بیشتر می‌خواهم رویکرد سینمای هنری را دنبال کنم».

استودیو Kojima Productions درحال‌حاضر مشغول تولید بازی Death Stranding 2 است. این دنباله برای کنسول پلی استیشن 5 مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد و در زمانی نامعلوم در دسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد. با اینکه تاریخ انتشار بازی دث استرندینگ ۲ مشخص نیست، اما شایعاتی از انتشار آن در سال ۲۰۲۴ به گوش می‌رسد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده