نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۸

لغو تولید سریال جدید سازنده Mr. Robot به علت هزینه بالا و اعتصاب نویسندگان توسط اپل

شبکه اپل تی‌وی پلاس تصمیم به توقف و لغو ساخت سریال Metropolis، اثر جدید سم اسماعیل، سازنده سریال Mr. Robot خبر داده است.

در سال ۲۰۱۶ بود که سم اسماعیل، سازنده سریال Mr. Robot وظیفه ساخت یک اقتباس تلویزیونی براساس فیلم Metropolis را بر عهده گرفت و اسفند ۱۴۰۰ بود که مشخص شد این سریال برای پخش از شبکه اپل تی‌وی پلاس در دست ساخت است. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ساخت سریال متروپلیس متوقف شده است. طبق خبری که ددلاین منتشر کرده، اپل تصمیم گرفته است تا با اعتصاب نویسندگان و با بالا رفتن هزینه‌های پیش تولید، ساخت سریال Metropolis را لغو کند.

گفته می‌شود که بالا رفتن هزینه‌ها و همچنین نامشخص بودن زمان پایان اعتصاب نویسندگان از جمله دلایل اصلی لغو ساخت این سریال توسط اپل است. منابع نزدیک می‌گویند که سریال متروپلیس چندین هفته وضعیت نامشخصی داشت که در زمان شروع اعتصاب نویسندگان، پیش‌نویس‌های فیلمنامه هنوز کامل نشده بودند. همچنین در آن زمان توسعه سریال و برخی از فرایندهای اصلی پیش تولید مانند بودجه‌بندی عقب افتاد.

سم اسماعیل در کنار رامی مالک و کریستین اسلیتر

اما مراحل فیلم‌برداری و تولید سریال Metropolis قرار بود از تابستان امسال آغاز شود، اما UCP پس از بررسی وضعیت مربوط‌به اعتصاب نویسندگان و تاثیر آن بر برنامه فیلم‌برداری تصمیم گرفت تا سریال را لغو کند تا با هزینه‌های بیشتری مثل ساخت و نگه‌داری صحنه‌های گران‌قیمت، استخدام نیروی کار و کار روی جلوه‌های ویژه مواجه نشود. سم اسماعیل از سال ۲۰۱۶ در حال کار روی سریال Metropolis است و در آن زمان گفت که او در حال کار روی فیلمنامه قسمت آزمایشی یا پایلوت است.

فیلم Metropolis به کارگردانی فریتز لانگ در سال ۱۹۲۷ روی پرده‌های سینما رفت که داستان شهری در سال ۲۰۲۶ را روایت می‌کند که انسان‌ها به دو دسته اندیشنده و کارگر تقسیم شده‌اند. دسته اول در آسمان‌خراش‌های مجلل بالای زمین و دسته دوم در دالان‌های کارخانه‌ای زیر زمین ساکن هستند. سم اسماعیل قرار بود وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه تمامی قسمت‌های سریال متروپلیس را بر عهده داشته باشد. پیش از این گفته شده بود که لیندی بوت و بریانا میدلتون برای بازی در نقش‌های سریال Metropolis قرارداد امضا کرده‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده