نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

احتمال ساخت انیمیشن زلدا توسط یونیورسال و سازنده ماریو

پس از موفقیت انیمیشن ماریو، حالا یونیورسال و ایلومینیشن در آستانه توافقی با نینتندو برای ساخت اقتباسی از روی مجموعه بازی زلدا هستند.

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie هم‌اکنون دومین انیمیشن پر فروش تاریخ سینمای جهان درکنار پر فروش‌ترین اقتباس سینمایی ساخته شده از روی بازی‌های ویدیویی است و به‌نظر می‌رسد به اعلام ساخت دنباله آن نزدیک باشیم، اما طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، همکاری سازندگان انیمیشن ماریو احتمالا با نینتندو گسترش خواهد یافت. جف اسنایدر، اینسایدر شناخته شده سینما در جریان پادکست The Hot Mic فاش کرد که یونیورسال و ایلومینیشن در آستانه یک توافق بزرگ با نینتندو هستند که در بخشی از آن ساخت اقتباس سینمایی براساس مجموعه بازی The Legend of Zelda دیده می‌شود.

در حال حاضر جزئیات بیشتری در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که در صورت امضا این قرارداد بزرگ، ایلومینیشن وظیفه ساخت انیمیشن سینمایی براساس بازی زلدا را بر عهده خواهد گرفت. اتفاقات بازی‌های Legend of Zelda در دنیای Hyrule جریان دارد که در آن داستان شخصیتی به‌نام لینک را دنبال می‌کند وظیفه دارد تا شاهدخت زلدا را از دست گانون، جادوگر شیطانی نجات دهد.

لینک در حال پرواز در آسمان در The Legend of Zelda: Skyward Sword

پیش از این شاهد ساخت کمیک‌ها، اسباب بازی‌ها، انیمیشن‌های کوتاه و غیره براساس مجموعه زلدا بوده‌ایم. در گذشته هم شایعه شده بود که آدی شانکار پس از موفقیت انیمیشن Castlevania تصمیم گرفته بود تا حقوق ساخت اقتباسی انیمیشنی بزرگسالانه مثل کسلوانیا یا لایو اکشن براساس Zelda را برای نتفلیکس دریافت کند، اما از آن زمان دیگر خبر جدیدی منتشر نشده است و به‌نظر نمی‌رسد درنهایت این اتفاق رخ دهد.

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom جدیدترین نسخه بازی زلدا است که اخیرا برای نینتندو سوییچ عرضه شده است و توانسته با تحسین منتقدان و گیمرها مواجه شود. این بازی تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش کرده است. علاوه‌بر انیمیشن ماریو، ایلومینیشن برای ساخت آثار دیگری چون مجموعه انیمیشن Despicable Me، مجموعه انیمیشن Minions، مجموعه انیمیشن Sing، مجموعه انیمیشن The Secret Life of Pets و انیمیشن The Grinch شناخته می‌شود.

انیمیشن Migration، کار بعدی ایلومینیشن است که این انیمیشن برای اکران در تاریخ ۲۲ دسامبر (۱ دی) برنامه‌ریزی شده است. همچنین انیمیشن Despicable Me 4 قرار است در تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اکران شود.


منبع SFFGazette
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده