نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲

توقف مراحل ساخت فیلم ماموریت غیرممکن ۸ به دلیل اعتصاب نویسندگان

گزارش‌های جدید از توقف مراحل تولید فیلم اکشن Mission: Impossible 8 به‌دلیل اعتصاب اتحادیه‌ی نویسندگان آمریکا خبر می‌دهند.

با وجود به‌پایان رسیدن مراحل ساخت هفتمین قسمت از مجموعه‌ی محبوب مأموریت غیرممکن استودیوی پارامونت پیکچرز برای اکران در اوایل ماه آینده، به‌نظر می‌رسد مشکلات متعددی در سر راه ادامه‌ی تولید دنباله‌ی موردانتظار این سری به وجود آمده است.

به‌تازگی کریستوفر مک‌کوری، کارگردان دوگانه‌ی جدید این مجموعه در مصاحبه با مجله‌ی Empire، خبر توقف مراحل فیلم‌برداری قسمت هشتم این سری با نام کامل Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two را با هواداران به اشتراک گذاشته است.

مک‌کوری می‌گوید با وجود اینکه پیش‌تولید بخش‌هایی از این دو فیلم همزمان با یکدیگر جلو رفت، اما از تمام این پروژه تاکنون حدود ۴۰ درصد از سکانس‌های فیلم به‌صورت رسمی وارد مراحل اصلی تولید شده‌اند. اعتصاب اخیر اتحادیه‌ی نویسندگان آمریکا، در حال حاضر نیز ادامه‌ی این فرایند را با اختلال روبه‌رو کرده است. پیش از این اعلام شده بود که Mission: Impossible – Dead Reckoning Part 2 برای اکران در تاریخ ۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۴ (۸ تیر ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است، اما باتوجه‌به توقف فعلی مراحل تصویربرداری این فیلم و در فاصله‌ی کمتر از ۱۲ ماه مانده به تاریخ اکران، اعلام خبر تأخیر این فیلم به زمان دیگر، در حال حاضر اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

تام کروز و بیوه سفید در فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

چالش‌های اعتصاب‌های اخیر نویسندگان هالیوودی، همچنین پیش از این باعث شده بود تا پروژه‌های بزرگ دیگری مانند سریال پنگوئن مت ریوز برای برادران وارنر و دیگر پروژه‌های دنیای سینمایی مارول نیز به مراحل تولید خود برای مدت نامشخصی خاتمه دهند. طبق ارزیابی تحلیل‌‌گران، این اعتصاب‌ها که برای اعتراض به شرایط کاری و دستمزدی ناعادلانه‌ی نویسندگان و وضع قوانین بازدارنده‌ی جدید برای حفاظت از این هنرمندان دربرابر انقلاب هوش مصنوعی در پروژه‌های صنعت هالیوود صورت گرفته است، روزانه بیش از ۱۰ها میلیون دلار ضرر را به استودیوهای بزرگ این صنعت تحمیل می‌کند.

همچنین در روزهای گذشته اعضای اتحادیه‌ی بازیگران هنرهای نمایشی آمریکای شمالی (SAG-AFTRA) نیز با اکثریت آرا به اعتصاب برای قوانین بهتر و دستمزدهای عادلانه‌تر در همکاری با استودیوهای هالیوودی رای داده‌اند. این اعتصاب در صورت شکل‌گیر می‌تواند بیش‌ازپیش، موانع پرشمار جدیدی را در سر راه تولید پروژه‌های جدید این صنعت ایجاد کند.

کریستوفر مک کوری و تام کروز در پشت صحنه فیلم Mission Impossible: Fallout

پیش از این Mission Impossible 7 نیز از زمان آغاز مراحل فیلم‌برداری در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۰ با تعویق‌ها و توقف‌های بی‌شماری به‌دلیل شرایط جهانی ناشی از همه‌گیری ویروس کوید-۱۹ روبه‌رو شده بود. هفتمین قسمت مجموعه‌ی اکشن مأموریت غیرممکن بار دیگر به‌کارگردانی و نویسندگی کریستوفر مک‌‌کوری که پیش از این وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه دو فیلم Rogue Nation و Fallout را از این سری را بر عهده داشته، در حال حاضر برای اکران در تاریخ ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) در پرده‌های نقره‌ای آمریکای شمالی برنامه‌ریزی شده است.

تام کروز، ربکا فرگوسن، پم کلمتیف، هایلی اتول، اسای مورالس، شیا ویگهام، سایمون پگ، هنری چرنی، ونسا کربی، ایندیرا وارما، راب دلینی، نیک آفرمن و ماریلا گاریگا، از جمله بازیگرانی هستند که ایفای نقش شخصیت‌های اصلی دوگانه‌ی Mission: Impossible – Dead Reckoning را برعهده دارند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده