نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۴

اخراج کارگردان انیمیشن Lightyear از پیکسار توسط دیزنی

در پی تعدیل نیرو اخیر والت دیزنی، شاهد اخراج ۷۵ کارمند استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار از جمله کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن Lightyear بوده‌ایم.

طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تعدادی از نیروهای پیکسار توسط دیزنی اخراج شده‌اند. والت دیزنی اخیرا تعداد دیگری از نیروهای خود را حذف کرده است که در این نوبت شامل استودیو پیکسار نیز می‌شود که در آن نام کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن Lightyear نیز دیده می‌شود. آنگوس مک لین، انیماتور و کارگردان انیمیشن لایتیر که نزدیک به ۲۶ سال در پیکسار فعالیت کرده بود، یکی از افرادی است که در تعدیل نیروی اخیر دیزنی اخراج شده است.

مک‌لین سابقه کارگردانی انیمیشن‌های کوتاهی چون انیمیشن BURN-E، انیمیشن Toy Story Toons: Small Fry و Toy Story of Terror به‌همراه دستیار کارگردان انیمیشن Finding Dory را به‌همراه حضور در تیم تولید بسیای از آثار پیکسار مثل انیمیشن Coco، انیمیشن Incredibles 2 و انیمیشن Toy Story 4 در کارنامه خود داشته است. گالین سوسمان که یکی از افراد کلیدی در اکران انیمیشن Toy Story در سال ۱۹۹۵ بوده، یکی دیگر از افراد کلیدی بوده که از پیکسار کنار گذاشته شده است.

پوستر انیمیشن های پیکسار

این درواقع بخشی از حذف ۷ هزار نیرو دیزنی در ماه گذشته برای کاهش هزینه‌ها است که طبق گفته رویترز روی ۷۵ نفر از اعضای پیکسار هم تاثیر گذاشته شده است. آخرین‌بار دیزنی در سال ۲۰۱۳ و پس از عقب افتادن اکران انیمیشن The Good Dinosaur تصمیم به کاهش نیروهای استودیو پیکسار گرفته بوده است. در آن زمان ۵ درصد از ۱۲۰۰ نیروی کار پیکسار از جمله باب پترسون از این استودیو کنار گذاشته شده بودند.

ددلاین پیش از این گزارش داده بود که انیمیشن Lightyear حتی با وجود داشتن درآمدی بیش از ۲۶۷ میلیون دلار در بازار خانگی و سالن‌های سینما، نزدیک به ۱۰۶ میلیون دلار به دیزنی ضرر زده است. گفته می‌شود که در مجموع ۳۷۳ میلیون دلار هزینه تولید و تبلیغات انیمیشن لایتیر شده است و این انیمیشن، یکی از معدود کارهای پیکسار است که دچار ضرردهی می‌شود. انیمیشن Elemental، جدیدترین انیمیشن پیکسار است که در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) اکران خواهد شد و با نقدهای متوسطی مواجه شده است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده