نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

انتخاب کارگردان همیلتون برای کارگردانی فیلم لایو-اکشن Moana

توماس کیل، کارگردان Hamilton سکان هدایت فیلم لایو-اکشن Moana شرکت دیزنی را در دست می‌گیرد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که توماس کیل، کارگردان برنده جایزه تونی Hamilton (همیلتون) برای نشستن روی صندلی کارگردانی فیلم لایو-اکشن Moana (موانا) شرکت دیزنی در نظر گرفته شده است. این فیلم براساس یک انیمیشن موزیکال فانتزی با همین نام ساخته می‌شود که در سال ۲۰۱۶ روی پرده سینما رفت.

شرکت دیزنی در اوایل بهار سال جاری از بازسازی انیمیشن Moana در قالب یک فیلم لایو-اکشن و بازگشت دوئین جانسون برای ایفای نقش مائوئی، نیمه-خدای باشکوه باد و دریا خبر داد. دوئین جانسون از شرکت Seven Bucks Productions، بو فلین از شرکت Flynn Picture، دنی گارسیا و هیرام گارسیا به‌عنوان تهیه‌کنندگان فیلم موانا فعالیت می‌کنند. جرد بوش، نویسنده انیمیشن Moana به‌همراه دانا لدوکس میلر فیلم‌نامه این فیلم لایو-اکشن را قلم می‌زنند.

انیمیشن Moana با الهام از اسطوره‌های پلی‌نزی ساخته شده است و داستان موانا را روایت می‌کند که با سرپیچی از فرمان پدرش به مأموریتی برای بازگرداندن یک عتیقه اسرارآمیز به الهه‌ای با نام تی‌فیتی می‌رود. پدر موانا رئیس جزیره‌ای است که با یک فاجعه زیست محیطی قریب‌الوقوع مواجه است. موانا در طول مسیر، مائوئی را از دست یک خرچنگ سهمگین نجات می‌دهد و صاحب چنان قدرتی می‌شود تا به همان رئیس مد نظر پدرش تبدیل شود.

بنابر اعلام شرکت دیزنی، برداشت تازه همانند انیمیشن اصلی با هدف تجلیل از جزایر، جوامع و سنت‌های ساکنان جزایر اقیانوس آرام ساخته می‌شود. این فیلم لایو-اکشن از نقطه نظر زن جوانی روایت می‌شود که مشتاق به هموارکردن مسیر خود است. آلیئی کراوالیو، صداپیشه موانا در انیمیشن اصلی به‌همراه اسکات شلدون از شرکت فلین پیکچر به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم فعالیت می‌کنند؛ اثری که هنوز تاریخ اکرانش مشخص نشده است.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده