نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷

تبدیل برادران سوپر ماریو به دومین انیمیشن پردرآمد تاریخ سینما

براساس آمارهای جدید منتشرشده، فیلم برادران سوپر ماریو در حال حاضر در رتبه‌‌ی دوم جدول پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار گرفته است.

کمتر از دو ماه پس از آغاز اکران فیلم اقتباسی برادران سوپر ماریو، حالا آمار باکس آفیس فیلم‌های هالیوودی از فروش حیرت انگیز اولین همکاری نینتندو و استودیوی انیمیشن‌سازی ایلومنیشن خبر داده‌اند.

طبق این آمار جدید، The Super Mario Bros. Movie با دستیابی به درآمدی در حدود یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون دلار، در حال حاضر در جدول پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما، بالاتر از درآمد یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار قسمت اول انیمیشن Frozen دیزنی و اندکی کمتر از Frozen II با ۱,۴۵۳ میلیارد دلار آمریکا قرار گرفته است.

برادران سوپر ماریو همچنین در حال حاضر به‌لطف حدود ۵۵۰ میلیون دلار اختلاف با قسمت سوم مجموعه‌ی پرطرفدار محافظین کهکشان دنیای سینمایی مارول، به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی جهان در سال ۲۰۲۳ تا به‌این لحظه شناخته می‌شود.

رقابت در جاده رنگین کمان در والپیپر انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

شانترو فروکاوا، رئیس شرکت نینتندو در جریان کنفرانس مالی اخیر این شرکت از تاثیر مثبت عملکرد فیلم برادران سوپر ماریو روی فروش محصولات هوادارای مرتبط‌ با مجموعه‌ی ماریو و حتی افزایش میزان علاقه‌مندی گیمرها و غیرگیمرها به تجربه‌ی بازی‌های پرشمار قدیمی و جدید این سری محبوب گفت.

پیش از این نیز پس از موفقیت‌های خیره‌کننده انیمیشن ماریو، ایجی آنوما به‌عنوان تهیه‌کننده و مدیر برند سری افسانه‌ی زلدا تمایل خود به ساخت یک اقتباس سینمایی از این مجموعه محبوب را با هواداران به اشتراک گذاشته بود. برادران سوپر ماریو همچنین پرفروش‌ترین اثر استودیوی انیمیشن‌سازی ایلومینیشن نیز به‌حساب می‌آید. اگرچه نینتندو هنوز جزئیات بیشتری درباره ادامه‌ی همکاری با این استودیو برای ساخت‌ اقتباس‌های سینمایی دیگر از مجموعه‌ی مشهور و محبوب دیگر خود را به‌صورت رسمی اعلام نکرده‌ است، اما هواداران می‌توانند از همین حالا انتظار اقتباس‌های بیشتر و حتی احتمالا ساخت قسمت دوم انیمیشن ماریو را در سال‌های آینده داشته باشند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده