نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۵

مذاکره تایکا وایتیتی برای کارگردانی اقتباس سینمایی Klara and the Sun

تایکا وایتیتی در حال انجام مذاکره برای کارگردانی اقتباس سینمایی رمان Klara and the Sun نوشته کازوئو ایشی‌گورو است.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که تایکا وایتیتی مشغول انجام مذاکره برای کارگردانی اقتباس سینمایی Klara and the Sun (کلارا و خورشید) براساس رمان کازوئو ایشی‌گورو برای شرکت 3000 Pictures سونی است، اما هنوز هیچ قراردادی منعقد نشده است. این پروژه درحال‌حاضر مراحل توسعه را سپری می‌کند و داهوی والر با سابقه کار روی سریال Mad Men (مد من) پیش‌نویس فیلم‌نامه را به رشته تحریر درآورده است.

دیوید هیمن تهیه‌کنندگی فیلم Klara and the Sun را برای شرکت Heyday Films انجام می‌دهد. رمان کازوئو ایشی‌گورو ماجراهای دختر رباتی با نام کلارا را دنبال می‌کند که برای جلوگیری از تنهایی عاطفی نوجوانان ساخته شده است. این داستان چگونگی تلاش کلارا برای رهایی یک خانواده انسانی از دل‌شکستگی و اندوه را به تصویر می‌کشد. گرت باش و تایکا وایتیتی در حال انجام مذاکراتی هستند تا تهیه‌کنندگی این پروژه را برعهده بگیرند.

شرکت Columbia Pictures اقتباس سینمایی رمان The Remains of the Day (بازمانده روز) را تولید کرد. این فیلم به کارگردانی جیمز آیووری که اما تامسون و آنتونی هاپکینز را در تیم بازیگری داشت، در ۸ بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد. کازوئو ایشی‌گورو، نویسنده برنده جایزه نوبل به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی فیلم Klara and the Sun فعالیت می‌کند و الیزابت گابلر و آیسلین دانستر به نمایندگی از ۳۰۰۰ پیکچرز بر پروژه نظارت می‌کنند.

تایکا وایتیتی سکان هدایت فیلم کمدی ورزشی Next Goal Wins (هدف بعدی پیروزی است) شرکت Searchlight را برعهده داشت که در تاریخ ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) اکران می‌شود. مایکل فاسبندر، الیزابت ماس و ویل آرنت در این فیلم نقش‌آفرینی کردند که نخستین تریلر آن در رویداد CinemaCon به نمایش درآمد. این فیلم براساس مستندی با همین نام ساخته شده است که تیم ملی فوتبال ساموآ را در تلاش برای رسیدن به جام جهانی نشان می‌دهد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده