نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۳

سودآوری فوق العاده فیلم آواتار 2 جیمز کامرون برای والت دیزنی

گفته می‌شود که فیلم Avatar: The Way of Water توانسته است بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای والت دیزنی سودآوری داشته باشد.

فیلم Avatar: The Way of Water با فروش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار که شامل ۶۸۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۱.۶۳۳ میلیون دلار در بازار بین‌المللی می‌شود، سومین فیلم پر فروش تاریخ سینما سینما است و حالا والت دیزنی به ساخت سه دنباله دیگر فیلم آواتار چراغ سبز نشان داده است. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گزارشی از میزان سودآوری فیلم Avatar 2 منتشر شده است که نشان از موفقیت تجاری فوق‌العاده این فیلم علمی تخیلی دارد.

ددلاین گزارش داد فیلم Avatar: The Way of Water توانسته است بیش از ۵۳۱.۷ میلیون دلار برای والت دیزنی سودآوری داشته باشد. ددلاین اشاره می‌کند که دیزنی به‌طور متوسط ۵۵ درصد از فروش فیلم آواتار ۲ در سالن‌های سینما را دریافت کرده است که باتوجه‌به فروش اعلام شده و با وجود هزینه تبلیغات و تولید بالای فیلم، شاهد سود فوق‌العاده دیزنی از جدیدترین اثر جیمز کامرون هستیم.

جیک سالی در حال سواری گرفتن از یک جانور آبی در فیلم آواتار ۲

ددلاین در ادامه می‌گوید که دیزنی تنها ۱۵۰ میلیون دلار دیگر از فروش فیلم Avatar: The Way of Water در بازار خانگی سودآوری خواهد داشت و ۲۰۰ میلیون دلار نیز ازطریق پخش فیلم Avatar 2 از تلویزیون و سرویس‌های استریم دریافت خواهد کرد تا شاهد سودآوری بیشتر این فیلم برای دیزنی در آینده باشیم که حالا تبدیل به یک ماشین پولساز برای آن‌ها شده است. هزینه ساخت فیلم Avatar: The Way of Water حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده و همچنین ۱۷۵ میلیون دلار هم برای پخش تبلیغات اختصاص داده شده است.

در مجموع کل‌ هزینه‌های فیلم آواتار ۲ حدود ۱.۰۸۷ میلیارد دلار اعلام شده است. طبق گفته ددلاین، دیزنی به جیمز کامرون، کارگردان و نویسنده و جان لاندو، تهیه‌کننده فیلم‌های آواتار بخش عمده‌ای از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه مشارکت را پرداخته کرده است و بازیگران به‌جای دریافت هزینه مشارکت، پیش‌پرداخت‌های بزرگی دریافت کرده‌اند. برای مقایسه کامرون برای اولین فیلم آواتار توانست ۳۵۰ میلیون دلار دریافت کند.

فیلم Avatar 3 در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)، فیلم Avatar 4 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵) و فیلم Avatar 5 در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ (۲ دی ۱۴۰۷)، ‌روی پرده‌های سینما خواهند رفت. وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌های جدید فیلم Avatar بر عهده جیمز کامرون خواهد بود. علاوه‌‌بر کارگردانی، کامرون به‌همراه جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو، وظیفه نوشتن هر چهار دنباله فیلم آواتار را نیز بر عهده دارد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده