نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰

ضرر بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری والت دیزنی از انیمیشن Lightyear پیکسار

طبق اطلاعات منتشر شده، انیمیشن Lightyear نه‌تنها به سودآوری نرسیده، بلکه دیزنی را با ضرری بیش از ۱۰۰ میلیون دلار مواجه کرده است.

انیمیشن Lightyear تابستان سال گذشته روی پرده‌های سینما رفت و با اینکه با نقدهای نسبتا مثبتی مواجه شد که در مقایسه با دیگر کارهای پیکسار چندان مثبت نیست، اما در گیشه نتوانست عملکرد موفقی داشته باشد. اسپین‌آف انیمیشن Toy Story که با بودجه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون دلار تولید شده بود، درنهایت توانست بیش از ۲۲۶.۴ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمیشن لایتیر یکی از زیان‌ده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ بوده است.

ددلاین در گزارشی عنوان کرد که انیمیشن Lightyear حتی با وجود داشتن درآمدی بیش از ۲۶۷ میلیون دلار در بازار خانگی و سالن‌های سینما، نزدیک به ۱۰۶ میلیون دلار به دیزنی ضرر زده است. گفته می‌شود که در مجموع ۳۷۳ میلیون دلار هزینه تولید و تبلیغات انیمیشن لایتیر شده است و این انیمیشن، یکی از مجموع کارهای پیکسار است که دچار ضرردهی می‌شود. پیش از این انیمیشن Cars 3 و انیمیشن The Good Dinosaur در گیشه با شکست تجاری مواجه شده بودند و حالا انیمیشن Lightyear به‌ آن‌ها اضافه شده است.

باز لایتیر و دوستش با لباس فضایی در انیمیشن Lightyear

بسیاری عدم بازگشت تیم آلن برای نقش باز لایتیر در انیمیشن Lightyear را یکی از دلایل احتمالی فروش پایین انیمیشن می‌دانند و این گروه اعتقاد دارند که بسیاری از طرفداران انیمیشن Toy Story با نقش‌آفرینی آلن بزرگ شده‌اند. اما پیش از این گفته شده بود که بسیاری از افراد کم سن و سال علاقه‌ای به تماشا انیمیشن‌های علمی تخیلی و با موضوعاتی مثل سفر در زمان در سالن‌های سینما ندارد و این دسته انیمیشن‌ها جذابیت کمتری برای آن‌ها دارد.

در هر حال حواشی و جنجال پشت یک صحنه انیمیشن Lightyear نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل در عملکرد پایین‌تر از انتظار آن در زمینه فروش باشد. همچنین پخش انیمیشن‌هایی مثل انیمیشن Soul و انیمیشن Turning Red از دیزنی پلاس هم می‌تواند یکی دیگر از عوامل باشد که باعث شده تا بسیاری منتظر پخش انیمیشن Lightyear از این سرویس استریم باشند. در هر حال پیکسار هم‌اکنون در حال ساخت انیمیشن Toy Story 5 هستند که تام هنکس و تیم آلن برای صداپیشگی دوباره وودی و لایتیر در آن باز خواهند گشت.


منبع Toonado
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده