نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰

تبدیل Suzume به چهارمین انیمه پر فروش تاریخ سینما

با شروع اکران جهانی انیمه Suzume، این انیمه به فروش بسیار موفقش ادامه داده و به رکوردهای جدیدی دست پیدا کرده است.

از زمان اکران انیمه Suzume در نوامبر گذشته در ژاپن‌، این انیمه موفق شده تا رتبه ۱۴امین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ژاپن دست پیدا کند و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمه سوزومه شروع قدرتمندی در گیشه جهانی داشته است. درحالی‌که انیمیشن The Super Mario Bros. Movie در حال ادامه فروش قدرتمندش در گیشه است، اکران انیمه Suzume در گیشه جهانی با عبور از انیمه One Piece Film Red آغاز شد تا این انیمه به چهارمین انیمه پر فروش تاریخ سینما تبدیل شود.

انیمه سوزومه تاکنون بیش از ۲۵۶.۱۸ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که ۱۰۴.۸۹ میلیون دلار این فروش تنها متعلق به گیشه کشور چین بوده است. همچنین انیمه Suzume در کشور ژاپن هم ۱۰۷.۴۴ میلیون دلار تا به امروز فروش کرده است و همچنان فروش آن ادامه دارد. قابل انتظار است که در طول این هفته فروش انیمه سوزومه در چین از فروش آن در ژاپن عبور کند تا چین به پر فروش‌ترین بازار این انیمه محبوب و تحسین شده تبدیل شود. در هر حال رقیب بعدی انیمه Suzume، انیمه Your Name، دیگر کار ماکوتو شینکای با فروش ۳۸۲ میلیون دلار است.

سوزومه متعجب و ترسیده از یافتن در جادویی در انیمه Suzume

انیمه Suzume که تاکنون ۵ میلیون دلار در آمریکا نیز فروش کرده و عملکردی ناامید کننده‌ در مقایسه با دیگر بازارها بوده است، توانسته ۳۶.۲ میلیون دلار در گیشه کره جنوبی نیز فروش کند و با عبور از انیمه The First Slam Dunk با فروش ۳۵.۷ میلیون دلار، به پر فروش‌ترین فیلم تولید شده ژاپن در کشور کره جنوبی تبدیل شود. همچنین فروش انیمه سوزومه از مجموع فروش فیلم Avatar: The Way of Water با فروش ۳۶.۱۹۹ میلیون دلار در کشور کره جنوبی عبور کرده است.

انیمه Suzume اثر جدید ماکوتو شینکای، کارگردان انیمه Your Name و انیمه Weathering With You است که از آبان امسال در کشور ژاپن روی پرده‌های سینما رفت. نانوکا هارا در نقش سوزومه ایواتو، هوکوتو ماتسومورا، اری فوکاتسو، شوتا سومتانی، سیری ایتو، کانا هانازاوا، ماتسوموتو کوشیرو نهم، ریونوسوکه کامیکی، آیمی، کوتونه هاناسه و ان یامانه از جمله صداپیشگان انیمه Suzume هستند.

انیمه Suzume داستان دختری ۱۷ ساله به‌نام سوزومه را دنبال می‌کند که در یک شهر آرام در کیوشو زندگی می‌کند. یک روز مسافر جوانی به او می‌گوید که دنبال یک در می‌گردد و این موضوع زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. او مرد جوان را تا سمت کوه‌ها دنبال می‌کند که در آن یک در قدیمی وجود دارد که توسط ساختمان‌های مدرن احاطه شده است و این آغاز سفر مرموز سوزومه است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده