نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۷

تبدیل انیمیشن ماریو به پر فروش‌ترین اقتباس بازی های ویدیویی تاریخ سینما

طبق انتظار انیمیشن The Super Mario Bros. Movie توانست رسما به پرفروش‌ترین فیلم ساخته شده از روی بازی‌های ویدیویی در تاریخ سینمای جهان تبدیل شود.

مدتی پیش انیمیشن The Super Mario Bros. Movie با ثبت رکورد افتتاحیه اقتباس یک بازی ویدیویی و ثبت چندین و چند رکورد دیگر کار خود را در گیشه آغاز کرد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمیشن ماریو رکورد دیگری را شکسته است. انیمیشن ماریو موفق شد فروش خود در این پایان هفته را از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور دهد و رسما با عبور از فیلم Warcraft با فروش ۴۳۹ میلیون دلار تبدیل به پر فروش‌ترین فیلم ساخته شده از روی بازی‌های ویدیویی در تاریخ سینمای جهان شود.

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie همچنین با عبور از فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania با فروش ۴۷۴ میلیون دلار به پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ در آمریکا و سینمای جهان تبدیل شده است. انیمیشن ماریو پیش از این در همان ۵ روز اول اکرانش توانسته بود به پرفروش‌ترین فیلم ساخته شده از روی بازی‌های ویدیویی در آمریکای شمالی تبدیل شود و حالا این انیمیشن با سرعت فروش بالایی که دارد می‌تواند به فروش بیش از یک میلیارد دلاری دست پیدا کند.

ماجراجویی ماریو در قلمرو قارچی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

کریس پرت در نقش ماریو، آنیا تیلور-جوی در نقش پرنسس پیچ، چارلی دی در نقش لوئیجی، جک بلک در نقش باوزر، کیگان-مایکل کی در نقش تود، سث روگن در نقش دانکی کونگ، فرد ارمیسن در نقش کرنکی کونگ، کوین مایکل ریچاردسون در نقش کامک، سباستین مانیسکالکو در نقش فورمن اسپایک و چارلز مارتینت، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن The Super Mario Bros. Movie حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند.

آرون هوروات و مایکل ژلنیک که پیش از این سابقه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه انیمیشن Teen Titans GO! To the Movies را بر عهده داشته‌اند، وظیفه کارگردانی انیمیشن ماریو را براساس فیلمنامه‌ای از متیو فوگل با سابقه نوشتن فیلمنامه انیمیشن The Lego Movie 2: The Second Part و انیمیشن Minions: The Rise of Gru بر عهده داشته‌اند. ایلومینیشن اینترتینمنت با همکاری نینتندو و با نظارت کامل شیگرو میاموتو، خالق ماریو انیمیشن Mario را تولید کرده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده