نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۶

ثبت بزرگترین افتتاحیه اقتباس بازی های ویدیویی توسط انیمیشن ماریو تا رکوردهای بیشتر

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie رکورد افتتاحیه اقتباس یک بازی ویدیویی را رسما شکست و همچنین صاحب چند رکورد دیگر شده است.

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie سرانجام روز چهارشنبه هفته گذشته روی پرده‌های سینما رفت و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این انیمیشن هم‌اکنون چندین رکورد را شکسته است. انیمیشن ماریو موفق شد در ۵ روز اول اکرانش ۲۰۴.۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۷۲.۹ میلیون دلار دیگر در گیشه بین‌المللی و در مجموع ۳۷۷.۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. بدین ترتیب انیمیشن Mario توانست به شکل رسمی رکورد افتتاحیه اقتباس براساس یک بازی ویدیویی را بشکند.

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie همچنین در سه روز پایان هفته اکرانش در آمریکا توانسته ۱۴۶.۴ میلیون دلار فروش کند. انیمیشن ماریو با درجه سنی PG تولید شده است و توانسته سینمااسکور A را از تماشاگران دریافت کند که می‌تواند خبر خوبی برای حفظ فروش آن باشد. همچنین ۶۰ درصد تماشاگرانی که به تماشا انیمیشن Mario پرداخته‌اند در بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دارند که باتوجه‌به اینکه براساس یک بازی ویدیویی محبوب نینتندو تولید شده، خیلی جای تعجبی ندارد.

ماجراجویی ماریو در قلمرو قارچی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

انیمیشن ماریو همچنین با عبور از انیمیشن Finding Dory در آمریکا پس از انیمیشن Incredibles 2 به دومین شروع برتر دست یافته است. همچنین انیمیشن The Super Mario Bros. Movie با عبور از انیمیشن Frozen 2 با فروش ۳۵۸ میلیون دلار، بهترین افتتاحیه جهانی یک انیمیشن سینمایی را به‌نام خود ثبت کرده است. انیمیشن Mario رکوردهای بیشتری را هم ثبت کرده است که به‌طور مثال توانسته رکورد فروش فیلم Transformers: Revenge of the Fallen در ۵ روز اول اکران را بشکند.

ازطرفی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه انیمیشن‌های استودیو ایلومینیشن اینترتینمنت، سازنده آثار محبوب و پر فروشی مانند انیمیشن Minions و انیمیشن Despicable Me را نیز شکسته است. رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه اقتباس براساس یک بازی ویدیویی پیش از این در اختیار فیلم Sonic The Hedgehog 2 با افتتاحیه ۷۲ میلیون دلار بوده است. همچنین انیمیشن ماریو هم‌اکنون با عبور از فیلم سونیک ۲ پر فروش‌ترین اقتباس براساس یک بازی ویدیویی در آمریکا است و به‌نظر می‌رسد که شانس بالایی برای رسیدن به فروش جهانی یک میلیارد دلاری دارد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده