// پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۴

افتتاح جشنواره کن ۲۰۲۳ با فیلم جدید جانی دپ

فیلم Jeanne Du Barry به کارگردانی مایوین و با نقش‌آفرینی جانی دپ به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مشخص شد که فیلم Jeanne Du Barry در تاریخ ۱۶ مِی (۲۶ اردیبهشت) به‌صورت رسمی هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن را افتتاح می‌کند. اثر نام‌برده در همین روز اکران عمومی خود در سینماهای کشور فرانسه را نیز کلید می‌زند.

مایوین در نقش مادام دو باری و جانی دپ در نقش لوئی پانزدهم به‌عنوان بازیگرهای اصلی این فیلم سینمایی معرفی شده‌اند؛ فیلمی که خود مایوین وظیفه‌ی کارگردانی آن را نیز بر عهده داشته است.

در خلاصه‌ی داستان رسمی فیلم Jeanne Du Barry می‌خوانیم: «یک زن جوان از طبقه کارگر که به‌شدت خواهان فرهنگ و لذت است، از هوش و زیبایی خود برای بالا رفتن از پله‌های نردبان اجتماعی بهره می‌برد. او تبدیل به شخص مورد علاقه‌ی پادشاه لوئی پانزدهم می‌شود. [لوئی محبوب] که از جایگاه زن آگاه نیست، ازطریق او دوباره اشتیاق زندگی را به‌دست می‌آورد. آن‌ها به طرز دیوانه‌واری غرق در عشق می‌شوند. زن بدون توجه به مقام‌ها و رسوم اجتماعی مشخص‌شده، قدم به کاخ ورسای می‌گذارد؛ جایی که ورود وی به آن، دربار را به هم می‌ریزد».

جانی دپ در نقش پادشاه لوئی پانزدهم (لوئی محبوب) در فیلم عاشقانه تاریخی

جانی دپ در فیلم Jeanne Du Barry به زبان فرانسوی صحبت می‌کند. چرا که این اثر در کل یک فیلم فرانسوی‌زبان به شمار می‌آید.

دپ که سابقه‌ی همکاری با کارگردان‌های شناخته‌شده‌ای همچون جیم جارموش و تیم برتون را دارد، این‌جا برای اولین‌بار در یک فیلم بلند سینمایی به زبان فرانسوی صحبت کرده است. وی سال‌ها عاشق ونسا پارادی، خواننده‌ی فرانسوی بود و آن‌ها صاحب دو فرزند هستند.

فیلم Cry Baby، فیلم Arizona Dream، فیلم Dead Man، فیلم Fear and Loathing in Las Vegas و فیلم The Brave آثاری از کارنامه‌ی جانی دپ هستند که در جشنواره‌ی کن اکران شدند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده