نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۸

استخدام نویسنده Dune برای نوشتن فیلمنامه فیلم Gears of War نتفلیکس

نتفلیکس به‌تازگی جان اسپیتز، نویسنده فیلم Dune و فیلم دکتر استرنج را برای نوشتن فیلمنامه فیلم Gears of War استخدام کرده است.

آبان گذشته بود که نتفلیکس و مایکروسافت از همکاری مشترک با یکدیگر برای ساخت یک فیلم لایو اکشن و یک انیمیشن از مجموعه بازی Gears of War خبر دادند. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نویسنده فیلم گیرز آف وار مشخص شده است. ورایتی گزارش داد که جان اسپیتز پس از توافق با نتفلیکس برای نوشتن فیلمنامه فیلم Gears of War استخدام شده است. اسپیتز در بیانیه منتشر شده بازی Gears of War را یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ می‌داند و از اینکه بخشی از تیم تبدیل آن به یک فیلم سینمایی است، خوشحال و هیجان‌زده است.

جان اسپیتز

طبق اعلام مایکروسافت، تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه از مجموعه بازی Gears of War به فروش رفته است و این بازی، یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های کنسول ایکس باکس است.  جان اسپیتز بیشتر برای کمک به نوشتن فیلمنامه فیلم Dune، فیلم Dune Part 2 و فیلم Doctor Strange شناخته می‌شود. از دیگر کارهای او می‌توان به نوشتن فیلمنامه فیلم The Darkest Hour، فیلم Prometheus، فیلم Passengers و نوشتن داستان فیلم The Mummy اشاره کرد. او همچنین برای نوشتن فیلمنامه فیلم Dune نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است.

اولین بازی Gears of War در سال ۲۰۰۶ برای ایکس باکس 360 عرضه شد و داستان گروهی از سربازان تحت نام دلتا اسکواد را دنبال می‌کرد که در حال مبارزه با حمله لوکاست‌ها بودند. بازیکنان کنترل مارکوس فینیکس و دامینیک سانتیاگو ملقب به دام را بر عهده داشتند و همچنین آگوستوس کول و دیمن برد دیگر اعضای این تیم بودند. در ادامه شاهد عرضه بازی Gears of War 2 در سال ۲۰۰۸، بازی Gears of War 3 در سال ۲۰۱۱ و بازی Gears of War: Judgment در سال ۲۰۱۳ بودیم.

پس از آن در سال ۲۰۱۴ اپیک گیمز تصمیم به فروش حقوق IP گیرز آف وار به مایکروسافت گرفت و از آن زمان کوالیشن کنترل این مجموعه را بر عهده دارد. در ادامه این استودیو بازی Gears of War: Ultimate Edition را که ریمستر قسمت اول بود، در سال ۲۰۱۵، بازی Gears of War 4 در سال ۲۰۱۶، بازی Gears 5 در سال ۲۰۱۹ و بازی Gears Tactics در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد و هم‌اکنون در حال ساخت قسمت جدید بازی Gears of War است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده