نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۱

انتخاب کارگردان بازی تاج و تخت برای ساخت قسمت اول سریال Blade Runner

به‌تازگی آمازون کارگردان قسمت اول سریال Blade Runner 2099 به تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات را انتخاب و استخدام کرده است.

شهریور امسال بود که آمازون به‌صورت رسمی به ساخت سریال Blade Runner 2099 چراغ سبز نشان داد. اتفاقات سریال بلید رانر 2099 قرار است ۵۰ سال پس از حوادث فیلم Blade Runner 2049 و در سال ۲۰۹۹ جریان داشته باشد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان قسمت اول سریال بلید رانر مشخص شده است. ورایتی گزارش داد که جرمی پودسوا وظیفه کارگردانی قسمت پایلوت یا آزمایشی سریال Blade Runner 2099 را بر عهده گرفته است و به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز در این سریال نقش خواهد داشت.

جرمی پودسوا بیشتر برای کارگردانی ۶ قسمت از سریال بازی تاج و تخت شناخته می‌شود و سابقه کارگردانی سریال‌های دیگری چون سریال True Detective، سریال Boardwalk Empire، سریال The Tudors، سریال دکستر، سریال مردگان متحرک، سریال True Blood، سریال Homeland، سریال The Handmaid's Tale و تعداد زیادی از قسمت‌های سریال American Horror Story را نیز بر عهده داشته است. همچنین اخیرا شایعه‌ای منتشر شده مبنی‌براینکه جودی کومر در حال مذاکره برای حضور در سریال Blade Runner 2099 است.

شخصیت ریک دکارد درحال شلیک اسلحه با بازی هریسون فورد در فیلم Blade Runner

ریدلی اسکات، کارگردان فیلم Blade Runner محصول سال ۱۹۸۲ به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در سریال بلید رانر ۲۰۹۹ بازگشته است. اگرچه اطلاعاتی از داستان و اتفاقات سریال Blade Runner 2099 در دسترس نیست، اما طبق گفته آمازون این سریال قرار است روح، مضامین و مواردی را که باعث شهرت آن‌ها شده است حفظ کند. اسکات قرار است چند قسمت این سریال را کارگردانی کند و همچنین سیلکا لویسا، سازنده سریال Shining Girls در حال نوشتن فیلمنامه‌های سریال Blade Runner 2099 است که به‌عنوان شورانر نیز در این سریال نقش خواهد داشت.

فیلم Blade Runner که به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲ اکران شد، در نسخه آینده لس آنجلس جریان دارد که تمرکز قسمت اول روی ریک دکارد با بازی هریسون فورد بود که وظیفه داشت تا رپلیکنت‌های سرکش را دستگیر کند که تشخیص آن‌ها از انسان‌ها کار بسیار سختی است. در ادامه فیلم Blade Runner 2049 به کارگردانی دنی ویلنوو در سال ۲۰۱۷ روی پرده‌های سینما رفت. همچنین انیمه Blade Runner: Black Lotus برای شبکه ادالت سوییم تولید و پخش شد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده