نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۸

ساخت سریال Vice City برای شبکه‌ پارامونت پلاس توسط فیفتی‌سنت و خالق جان ویک

پس از انتشار شایعات مختلف، ظاهرا کورتیس جکسون ملقب به فیفتی‌ سنت، برای ساخت سریال Vice City با شبکه‌ی پارامونت پلاس به‌ توافق رسیده است.

در طی هفته‌های گذشته کورتیس «فیفتی‌ سنت» جکسون، خواننده و تهیه‌کننده برنده‌ی جایزه‌ی گرمی با انتشار تصاویر مرموزی از لوگوی بازی GTA: Vice City روی شبکه‌های اجتماعی خود، توجه بسیاری از طرفداران خود و علاقه‌مندان به بازی‌های GTA را برانگیخته است.

بسیاری از طرفداران با استناد به حضور و ساخت موسیقی برای بسته‌الحاقی بزرگ The Contract بازی GTA Online توسط نزدیک‌ترین دوستان جکسون و Dr. Dre و امینم در سال ۲۰۲۱، به احتمال همکاری جکسون با راک‌استار گیمز برای قسمت بعدی مجموعه‌ی بازی GTA VI اشاره داشتند، درحالی‌که عده‌ی دیگری از گیمرها این پست‌ها را نوعی شوخی با هواداران درانتظار معرفی بازی جدید GTA می‌دانستند.

حالا ددلان گزارش داد که سریال وایس سیتی برای شبکه‌ی پارامونت پلاس در دست ساخت است که پروژه‌ جدید جکسون قرار است با همکاری چاد استاهلسکی، کارگردان و خالق مجموعه‌ی اکشن جان ویک طی سال‌های آینده ساخته شود.

سریال Vice City قرار است توسط سه شرکت فیلم‌سازی Lionsgate Television ،Paramount Television Studios و استودیوی فیلم‌ و سریال سازی شخصی جکسون با نام G-Unit ساخته شود. ددلاین می‌گوید این پروژه محصول ایده‌ی اولیه‌ی دارنل متایر و جاش پیترز، دو نویسنده‌ی جوان و تازه‌کار هالیوودی که به‌تازگی نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم Transformers: Rise of the Beasts را بر عهده داشته‌اند، به‌حساب می‌آید.

کورتیس جکسون و استاهلسکی نیز به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان، وظیفه‌ی به‌تصویر کشیدن جهان منحصربه‌فرد وایس سیتی را برعهده خواهند داشت. ددلاین همچنین با استناد به منابع معتبری که اطلاعات کاملی از روند پیش‌تولید این سریال موردانتظار دارند، این خلاصه‌ی داستانی را به‌اشتراک گذاشته است:

«وایس سیتی [نام موقت] ماجرای بازگشت سه دوست هم‌رزم قدیمی به شهر فاسد میامی در میانه‌ی دهه‌ی ۸۰ میلادی را روایت می‌کند، پس از اخراج غیرشرافتمندانه‌ی آن‌ها از ارتش ایالات متحده برای دست‌داشتن در رسوایی سیاسی بزرگ مک‌فارلین. تحقیر شده، بی‌آبرو و فراموش شده توسط کشوری که زمانی خدمت به آن را افتخار می‌دانستند، نیازهای مالی این گروه سه‌نفره که برای آن‌ها دیگر شغلی در سرزمین مادری وجود ندارد، پس از آشنایی با یک مهاجر مرموز کلمبیایی، به تشکیل یک گروه سرقت حرفه‌ای منجر می‌شود. با عطش دستیابی به دلارهای سبزرنگ وسوسه‌کننده، این گروه خلافکار برای رسیدن به رویای آمریکایی دزدیده‌شده از آن‌ها، هر خط قرمز خطرناک و خشنی را پشت‌سر می‌گذارند.»

مراحل پیش‌تولید این پروژه به‌تازگی با عنوان موقت Vice City آغاز شده است، هرچند هنوز مشخص نیست که آیا عنوان نهایی این سریال تغییر خواهد کرد یا خیر. از طرفی عنوان Vice City برداشت مستقیمی از نام شهر اقتباسی میامی در بازی GTA Vice City به‌حساب می‌آید. بسیاری از هواداران معتقدند انتخاب این نام برای یک داستان که در شهر میامی نمادین دهه‌ی ۸۰ میلادی جریان دارد، می‌تواند به شکایت تیک‌تو اینتراکتیو، مالک برند و مجموعه‌ی GTA منجر شود.

هرچند نباید فراموش کنیم که مطابق بسیاری از گزارش‌ها، نام Vice City خود با الهام گیری از سریال کلاسیک و بسیار محبوب Miami Vice شبکه‌ی NBC از سال ۱۹۸۴ به وجود آمده است؛ اثری که سم هاوزر، رئیس و بنیان‌گذار راک‌استار گیمز از آن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار شخصی خود در تمام دنیای سینما و تلویزیون نام برده است. همچنین دو آهنگ در سبک هیپ‌هاپ در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از XXXTentacion و Black Hippy نیز از آثاری هستند که با نام کامل وایس سیتی در سال‌های اخیر به‌صورت قانونی منتشر شده‌اند، هرچند هنوز مشخص نیست واکنش نهایی راک‌استار به سریال Vice City که در شهر میامی دهه‌ی ۸۰ اتفاق می‌افتد، چگونه خواهد بود.

ساحل میامی

جکسون به‌تازگی سریال Vice City را بزرگ‌تر و قدرتمندتر از مجموعه‌ی تلویزیونی Power معرفی کرده بود. ۹ سال پیش و پس از جدایی از لیبل موسیقی شخصی آندره یانگ (Dr. Dre) با نام Aftermath Entertainment، جکسون تصمیم گرفت تا تمرکز بیشتری روی پروژه‌های استودیوی فیلم‌سازی شخصی خود با نام G-Unit Film & Television که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده است داشته باشد. سریال جنایی Power شبکه‌ی استارز که تاکنون اسپین‌آف‌ها و دنباله‌های زیادی از آن تولید شده است، بزرگ‌ترین پروژه‌ی جکسون که علاوه‌بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی آن را نیز برعهده داشته است، در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید.

سریال Fightland با محوریت مافیای ورزش بوکس حرفه‌ای، سه‌ اسپین‌آف فرعی سریال BMF و ساخت فیلم‌های ترسناک با همکاری ایلای راث، کارگردان سبک وحشت و فیلم Borderlands، از دیگر پروژه‌های سینمایی فیفتی سنت و استودیوی جی-یونیت در سال‌های پیش‌رو به‌حساب می‌آيد. او همچنین قرار است در دو فیلم Skill House و The Expendables 4 که قرار است در ماه سپتامبر اکران شود نیز به‌عنوان بازیگر حضور داشته باشد.

فیلم John Wick: Chapter 4 که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۳ فروردین ۱۴۰۲) اکران می‌شود و فیلم Ghost of Tsushima، به‌عنوان پروژه‌های فعلی استاهلسکی در آینده محسوب می‌شود؛ هرچند هنوز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی تاریخ احتمالی آغاز تولید Vice City یا بازیگران احتمالی آن در دسترس نیست. همچنین برخی شایعات منابع دیگر، به برنامه‌های قبلی پارامونت برای دعوت از ری لیوتا، بازیگر نقش تامی ورستی از بازی GTA: Vice City در یکی از نقش‌های اصلی این سریال پیش از درگذشت ناگهانی او در ماه می سال گذشته اشاره دارند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده