نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۸

لغو دو فیلم جنگ ستارگان کوین فایگی و پتی جنکینز تا ادامه یافتن پروژه تایکا وایتیتی

لوکاس فیلم ساخت دو فیلم دیگر جنگ ستارگان را متوقف کرده و کنار گذاشته است، اما فیلم Star Wars به کارگردانی تایکا وایتیتی همچنان قرار است ساخته شود.

پس از اکران فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در سال ۲۰۱۹، مشخص نیست که فیلم بعدی دنیای جنگ ستارگان چه زمانی اکران خواهد شد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ساخت دو فیلم دیگر Star Wars کنار گذاشته شده است. ورایتی گزارش داد که از منابع خود شنیده است که لوکاس فیلم رسما تصمیم به کنار گذاشتن و لغو فیلم بدون نام جنگ ستارگان به تهیه‌کنندگی کوین فایگی و فیلم Star Wars: Rogue Squadron به کارگردانی پتی جنکینز گرفته است.

اگرچه لغو فیلم Star Wars: Rogue Squadron باتوجه‌به حذف فیلم از جدول فیلم‌های آینده دیزنی خیلی اتفاق غافلگیر کننده‌ای نیست، اما لغو فیلم جنگ ستارگان کوین فایگی می‌تواند تا حدی غیر منتظره باشد. در هرحال بررسی‌های ورایتی و به گفته منابع نزدیک، موفقیت غیر منتظره سریال The Mandalorian و عملکرد پایین‌تر از انتظار فیلم The Rise of Skywalker باعث شده تا سیاست‌های لوکاس فیلم‌ در مورد آینده مجموعه جنگ ستارگان تغییر کند.

کوین فایگی روی فرش قرمز فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

پیش از این مایکل والدرون، نویسنده و سازنده فصل اول سریال Loki و نویسنده فیلمنامه فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار بود فیلمنامه فیلم جنگ ستارگان به تهیه‌کنندگی کوین فایگی بنویسد، اما اکنون تمام تمرکز والدرون روی نوشتن فیلمنامه فیلم Avengers: Secret Wars خواهد بود. بااین‌حال، فیلم جنگ ستارگان به کارگردانی تایکا وایتیتی همچنان در حال ساخت است و همچنین ورایتی می‌گوید ظاهرا وایتیتی قرار است در فیلم خودش به ایفای نقش بپردازد.

از این فیلم نیز اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما فیلم Star Wars که دیمون لیندلوف، سازنده سریال‌هایی چون سریال Lost، سریال The Leftovers و سریال Watchmen وظیفه نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده دارد، دیگر فیلم فعلی دنیای جنگ ستارگان است که ساخت آن طبق گفته ورایتی ظاهرا ادامه دارد، اما اطلاعات جدیدی در مورد آن در دسترس نیست. جاستین بریت گیبسون در نوشتن فیلمنامه این فیلم قرار است به لیندلوف کمک کند.

وظیفه کارگردانی این فیلم از دنیای جنگ ستارگان بر عهده شرمین عبید چنائی، کارگردان برنده ۲ جایزه جایزه اسکار بهترین مستند کوتاه برای کارگردانی مستند Saving Face و مستند A Girl in the River: The Price of Forgiveness که دو قسمت از سریال Ms. Marvel را نیز اخیرا کارگردانی کرده است، خواهد بود. دیزنی در حال حاضر یک فیلم بدون نام از دنیای جنگ ستارگان برای تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی کرده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده