نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

جدایی کارگردان و بازیگر اصلی Dune: The Sisterhood از تیم سازنده سریال

گزارش‌های جدید از جدایی کارگردان و بازیگر اصلی سریال علمی‌تخیلی Dune: The Sisterhood شبکه‌ی HBO Max خبر می‌دهند.

با گذشت سه ماه از آغاز رسمی تولید و تصویربرداری سریال Dune: The Sisterhood شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس، حالا خبرگزاری ددلاین از جدایی یوهان رنک و شرلی هندرسون از مراحل تولید این سریال علمی-تخیلی خبر داده است.

براساس اطلاعات منتشرشده، این جدایی‌ها بخشی از تغییرات ساختاری گسترده در روند تولید این پروژه در هفته‌های جاری به‌حساب می‌آیند. یوهان رنک که به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان سریال تحسین‌شده‌ی چرنوبیل شبکه HBO شناخته می‌شود، پیش از این قرار بود تا کارگردانی دو اپیزود ابتدایی این سریال اسپین‌آف از فیلم‌های Dune دنی ویلنوو را برعهده داشته باشد.

از سوی دیگر شرلی هندرسون، بازیگر برنده‌ جایزه‌ی بفتای بریتانیایی که در ابتدا از سوی برادران وارنر به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی این پروژه معرفی شده بود، به‌تازگی از مراحل تصویربرداری Dune: The Sisterhood جدا شده است و از این پس نقش Tula Harkonnen را ایفا نخواهد کرد. براساس اطلاعات منابع ددلاین، شبکه‌ی اچ‌بی‌او جست‌وجو برای یافتن جایگزین‌های این دو فرد کلیدی در روند ساخت سریال را از مدتی پیش آغاز کرده است.

مدتی پیش نیز شاهد انتشار خبر جدایی دایان آدمو-جان از نویسندگی قسمت اول این سریال بودیم. در حال حاضر آلیسون سکر باسابقه که به‌عنوان نویسنده‌ی سریال‌ Fringe و شورانر سریال Altered Carbon شبکه‌ی نتفلیکس شناخته می‌شود، نویسندگی فیلم‌نامه‌ی چند اپیزود ابتدایی این سریال پیش‌درآمد را برعهده گرفته است.

سخنگوی شبکه‌ی HBO Max نیز با انتشار یک بیانیه انتشار این اخبار را تایید و از رنک بابت زحمات او در کارگردانی دو اپیزود ابتدایی این سریال اسپین‌آف جهان دون تشکر کرده است. هرچند درنهایت کارگردان جدیدی برای ساخت این دو قسمت، جایگزین او خواهد شد.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره‌ی دلایل این جدایی‌های اخیر منتشر نشده است، اما منابع ددلاین می‌گویند تفاوت‌های هنری و سلیقه‌ای گسترده‌ای که میان رنک و مدیران این شبکه برای ساخت و پایه‌گذاری جهان سریال در دو اپیزود ابتدایی وجود داشته است، درنهایت باعث جدایی این کارگردان از مراحل فیلم‌برداری شده است. مراحل فیلم‌برداری این سریال تا ماه گذشته در شهر بوداپست کشور مجارستان ادامه داشته است. عده‌ای از افراد نزدیک به پشت‌‌صحنه‌ی این پروژه می‌گویند تردیدهای زیادی درخصوص استفاده از محتوای ضبط‌شده توسط رنک در سه ماه گذشته وجود دارد و باتوجه‌به نظر نهایی کارگردان جدید این پروژه که به‌زودی جایگزین رنک می‌شود، ممکن است به‌طور کلی ساخت و تصویربرداری دو اپیزود آغازین از ابتدا آغاز شود.

از سوی دیگر مراحل فیلم‌برداری این پروژه به‌تازگی و به‌دلیل آنچه اچ‌بی‌او وقفه‌ای کوتاه برای اجتناب از فیلم‌برداری در زمستان به اعصای تیم تولید اعلام کرده است، متوقف شد. ولی منابع معتبر اعتقاد دارند این وقفه‌ی ظاهرا کوتاه که ممکن است تا هفت ماه نیز به‌طول بی‌انجامد، برای فراهم کردن زمان کافی برای تیم نویسندگان جدید سریال جهت بازنویسی فیلم‌نامه صورت گرفته است.

ددلاین همچنین تایید می‌کنند مراحل تولید پرهرج‌و‌مرج که به تعدادی از دیگر سریال‌های در دست ساخت فعلی HBO نیز بی‌شباهت نیست، ممکن است در آینده باعث جدایی بازیگران بیشتری از مراحل تولید این پروژه شود. هرچند امیلی واتسون و ایندرا ورما همچنان به وظیفه‌ی خود برای ایفای نقش Valya Harkonnen و امپراتور Natalya مقید هستند.

سریال Dune: The Sisterhood که برای اولین‌بار ساخت آن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ تایید شد، براساس رمان کلاسیک و مشهور فرانک هربرت، ماجراهای مبارزه‌ی خواهران هارکونن را روایت می‌کند؛ مبارزه با نیروهای تاریکی که آينده‌ی نسل بشر را تهدید می‌کنند. در سریال داستان پایه‌گذاری انجمن قدرتمند Bene Gesserit روایت می‌شود؛ آن هم ۱۰ هزار سال پیش از ماجرای به‌قدرت رسیدن Paul Atreides در دنیای Dune.

پیش از این قرار بود تا ویلونوو به‌همراه جان اسپاتس و دانا کلو کارگردانی و تهیه‌کنندگی اپیزود ابتدایی این سریال را برعهده داشته باشد، اما در تابستان ۲۰۲۱ این گروه برای تمرکز روی ساخت دنیای سینمایی Dune از این پروژه جدا شدند. البته آن‌ها همچنان در نقش تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه، شوارنر و نویسندگان جدید Dune: The Sisterhood را در به‌پایان رساندن این پروژه‌ی پرهرج‌و‌مرج همراهی خواهند کرد.

سارا سوفیه، شلام براون فرانکلین، فائولین کانیهام، یوفی هیندز، کلوئی لی و مارک استرانگ از دیگر بازیگران اصلی این سریال درکنار واتسون و ورما خواهند بود. کوین اندرسون و اسکات برنز از استودیوی فیلم‌سازی Legendary Television تهیه‌کنندگی این پروژه را به‌همراه ویلنوو برعهده خواهند داشت.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده