نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۰

همکاری دوباره گیرمو دل تورو با نتفلیکس برای ساخت یک انیمیشن استاپ موشن جدید

پس از همکاری مشترک بسیار موفق برای ساخت انیمیشن پینوکیو، نتفلیکس و گیرمو دل تورو در حال همکاری دوباره برای ساخت یک انیمیشن استاپ موشن دیگر هستند.

انیمیشن Pinocchio به کارگردانی گیرمو دل تورو که از نتفلیکس پخش شده، به یک موفقیت بزرگ دست یافته است و از این انیمیشن به‌عنوان شانس اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال یاد می‌شود. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نتفلیکس و این کارگردان مکزیکی برای ساخت یک انیمیشن استاپ موشن دیگر همکاری می‌کنند. نتفلیکس اعلام کرد که در حال همکاری دوباره با گیرمو دل تورو برای ساخت یک انیمیشن استاپ موشن براساس رمان The Buried Giant اثر کازوئو ایشیگورو است.

گیرمو دل تورو برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این انیمیشن استاپ موشن باز خواهد گشت که پیش از این در ماه گذشته از ساخت انیمیشن The Buried Giant خبر داده بود، اما در آن زمان هنوز مشخص نبود که او بار دیگر با نتفلیکس همکاری خواهد کرد یا به سراغ استودیو دیگری خواهد رفت. دنیس کلی، نویسنده فیلم Matilda the Musical در نوشتن فیلمنامه انیمیشن The Buried Giant به دل تورو کمک خواهد کرد.

گیرمو دل تورو به همراه جایزه اسکار

انیمیشن Pinocchio در ۲۸ روز اول پخش بیش از ۵۰ میلیون بار توسط بینندگان نتفلیکس تماشا شده و یکی از موفق‌ترین آثار این شبکه تا به امروز بوده است. انیمیشن پینوکیو اخیرا جایزه بهترین انیمیشن سال بفتا را برده است. دل تورو در بیانیه منتشر شده گفت:

«همکاری من با نتفلیکس در بخش انیمیشن و ساخت استاپ موشن به‌عنوان یک مدیوم برای گفتن داستان‌های پیچیده در جهان‌های بی‌حد و مرز با انیمیشن غول مدفون ادامه خواهد یافت. این باعث افتخار من است که کارگردانی و وظیفه نوشتن فیلمنامه‌ به‌همراه دنیس کلی این اقتباس را از رمان کازوئو ایشیگورو بر عهده دارم و این مسئولیت بسیار بزرگی است.»

پینوکیو در حال تماشای دریا در انیمیشن pinocchio

رمان The Buried Giant داستان زوج کهنسالی به‌نام اکسل و بئاتریس را دنبال می‌کند که برای پیدا کردن پسر گمشده‌شان راهی یک ماجراجویی می‌شوند. روایت با سفر این زوج در بریتانیای قدیم رقم می‌خورد. زمانی‌که ساکسون‌ها و برایتون‌ها پس از جنگی خانمانسوز در صلحی شکننده زندگی می‌کنند. صلحی که حاصل توافق یک فراموشی است. یک فراموشی همه‌گیر که به شکل مه در کل سرزمین پخش شده‌ است. این زوج در دوره هجوم ساکسون‌ها به انگلستان و در زمان صلح میان شاه آرتور و برتونی‌ها می‌زیند و دارای فراموشی حواس هستند.

آن‌ها نمی‌دانند که فرزندی داشته‌اند یا نه و از گذشته مشترکشان خبر ندارند. البته دل تورو در ابتدا فیلم لایو اکشن بعدی خود را که هنوز معرفی نشده و اطلاعاتی از آن در دسترس نیست، کارگردانی خواهد کرد و سپس به سراغ انیمیشن The Buried Giant خواهد رفت. فیلم Nightmare Alley آخرین فیلم لایو اکشنی است که دل تورو آن را کارگردانی کرده است. دل تورو پیش از این برای فیلم The Shape of Water توانست ۲ جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی دریافت کند.


منبع Empire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده