نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹

انتشار اولین تریلر فیلم Tetris شبکه‌ی اپل

شرکت اپل اولین تریلر از فیلم Tetris ا بازی تارون اجرتون را منتشر کرده است.

شبکه اپل اولین تریلر فیلم Tetris را منتشر کرد که داستان مهیج و پرفرازونشیب مبارزات حقوقی بر سر یکی از محبو‌ب‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ را به‌نمایش می‌گذارد.

ماجراهایی را که در آن هنک راجرز، یک فروشنده‌ی بازی‌های ویدیویی آمریکایی توانست حقوق نشر و توریع بین‌المللی بازی مشهور تتریس را به‌دست بیاورد، داستان اصلی فیلم Tetris به‌حساب می‌آید. تتریس در ابتدا توسط الکسی پاژیتنوف یک مهندس نرم‌افزار اهل شوروی در سال ۱۹۸۴ طراحی شده بود و این فیلم، حوادث پیش آمده میان راجرز، پاژیتنوف، شرکت آتاری، نینتندو و دیگر افرادی را که در این ماجرا تداخل داشته‌اند را به‌نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید نخستین تریلر فیلم تتریس را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

البته این اولین باری نیست که تتریس به محور اصلی یک فیلم سینمایی تبدیل می‌شود. پیش از این، بازی تتریس در سال ۲۰۱۵ نقش مهمی در فیلم Pixels با بازی آدام سندلر داشت و در مقطعی از سال ۲۰۱۸، قرار بود برت رتنر، کارگردان فیلم‌هایی مانند X-Men 3 و ساعت شلوغی ساخت یک اقتباس سینمایی پرخرج از این محصول شرکت آتاری را آغاز کند. نکته جالب این است که آن پروژه نیز قرار بوده تا روی دعواهای حقوقی حق امتیاز اولین بازی تتریس متمرکز باشد.

اما با لغو ساخت آن به دلایلی نامشخص، حالا جان برد، کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی بفتای بریتانیایی، شانس به‌تصویر کشیدن این ماجرای هیجان‌انگیز و با اهمیت در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را برعهده داشته است. سریال‌های Babylon ،Stonehouse و فیلم کوتاه It's a Casual Life از دیگر آثار کارنامه‌ی حرفه‌ای برد به‌حساب می‌آیند.

تارون اجرتون در نقش هنک راجرز، توگو ایگاوا در نقش هیروشی یامائوچی رئیس مشهور شرکت نینتندو تا سال ۲۰۰۲، راجر الام، آنتونی بویل، کن یاماهورا، بن مایلز، متیو مارش، ریک یان، نیکیتا ایفرموف و توبی جونز، از جمله بازیگران فیلم تتریس خواهند بود. نوآ پینک که به‌تازگی از مراحل ساخت فیلم زندگینامه‌ی فرد آستر سونی پیکچرز جدا شده است نیز نویسندگی فیلم‌نامه‌ی Tetris را برعهده داشته است.

فیلم Tetris در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۲ فروردین ۱۴۰۲) از شبکه‌ی اپل تی‌وی پلاس پخش خواهد شد. اپل همچنین تایید کرده است که Tetris در روز ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) برای اولین‌بار در جشنواره‌ی فیلم SXSW در شهر آستین ایالت تگزاس اکران می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده