نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

ساخت سریال لایواکشن Spider-Man Noir توسط سونی

براساس گزارش‌های منتشرشده، ساخت اقتباس تلویزیونی لایواکشن Spider-Man Noir به‌ تازگی آغاز شده است.

ساعاتی پیش نشریه‌ی ورایتی رسما اعلام کرد ساخت سریال لایواکشن شخصیت Spider-Man Noir که هواداران در فیلم برنده‌ی جایزه‌ی اسکار Spider-Man: Into the Spider-Verse با او آشنا شده بودند، توسط سونی و آمازون آغاز شده است.

هنوز اطلاعات بیشتری از داستان سریال Spider-Man Noir منتشر نشده است، اما منابع ورایتی می‌گویند این سریال ماجراهای درگیری اسپایدرمن نوآر با گنگسترها و ابرشرورهای نیویورک فاسد دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی را روایت می‌کند. البته یکی از افراد ناشناس نزدیک به مراحل توسعه‌ی این سریال می‌گوید ظاهرا فیلم‌نامه‌ی فعلی Spider-Man Noir روی شخصیت دیگری به‌جز پیتر بنجامین پارکر متمرکز خواهد بود؛ هرچند هنوز اطلاعات بیشتری در این‌باره در دسترس نیست.

این دومین پروژه‌ی مشترک میان استودیوی‌های فیلم‌سازی آمازون و سونی پیکچرز پس از معرفی سریال Silk: Spider Society به کارگردانی آنجلا کانگ از دنیای سینمایی مردعنکبوتی سونی محسوب می‌شود. طبق اطلاعات ورایتی، ظاهرا به‌تازگی ساخت چند سریال دیگر براساس حدود ۹۰۰ شخصیت کمیک‌های مارول که در حال حاضر حق سینمایی و تلویزیونی آن‌ها در دست سونی است نیز در دستور کار آمازون و سونی قرار دارد.

اورن اوزیل که به‌عنوان نویسنده‌ی فیلم‌های The Cloverfield Paradox، «مورتال کمبت» (۲۰۲۱) و چند فیلم دیگر از سری Mortal Kombat شناخته می‌شود، در حال حاضر به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی اسپایدرمن نوآر انتخاب شده است. البته فیل لرد و کریستوفر میلر که‌‌ به‌عنوان خالقان و نویسندگان سری بسیار محبوب Spider-Man: Into the Spider-Verse محبوبیت زیادی دارند، به‌همراه ایمی پاسکال از کمپانی فیلم‌سازی پاسکال پیکچرز، تهیه‌کنندگی این پروژه‌ی هیجان‌انگیز را برعهده خواهند داشت. فیلم جان ویک 4 و دو فیلم اقتباسی بوردرلندز و Detective Pikachu 2 از دنیای بازی‌های ویدیویی نیز از دیگر پروژه‌های فعلی در دست تولید اوزیل هستند.

کمیک‌های اسپیدرمن نوآر که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ و تحت لیبل Marvel Noir در دسترس هواداران قرار گرفتند، حوادث زندگی مردعنکبوتی در شهر نیویورک در دوران مشهور رکود بزرگ را بازگو می‌کنند. این شخصیت پیش از این در سریال انیمیشنی Ultimate Spider-Man با صداپیشگی میلو ونتیمیگلایا و فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse با صداپیشگی نیکولاس کیج حضور داشته است. کیج به‌تازگی از عدم حضور اسپایدرمن نوآر محبوب در فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse خبر داده بود. هنوز مشخص نیست که آیا سونی از کیج برای به‌تصویر کشیدن نسخه‌ی لایواکشن اسپایدرمن نوآر استفاده خواهد کرد یا خیر.

در آن سو مانند قسمت اول مجموعه‌ی اسپایدرورس، فیل لرد و کریستوفر میلر به همراه دیوید کلهام نویسندگی فیلم‌نامه انیمیشن موردانتظار Spider-Man: Across the Spider-Verse را برعهده دارند. خواکیم دسانتوس، جاستین کی. تامپسون و کمپ پاورز نیز به‌عنوان سه کارگردان این پروژه شناخته می‌شوند. فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۲ خرداد ۱۴۰۲) در سینماهای آمریکای شمالی اکران خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده