نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۱

ساخت مستند زندگی مارک زاکربرگ توسط شبکه‌ی اسکای

فیلم Zuckerberg، جدیدترین پروژه‌ی مستند از داستان زندگی موسس پرحاشیه‌ی شرکت فیسبوک خواهد بود.

هفته‌ی گذشته شبکه تلوزیونی Sky از ساخت مستند زندگی مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت فیس‌‌بوک خبر داد. طبق اطلاعات به‌اشتراک گذاشته شده توسط خبرگزاری ددلاین، مراحل ساخت این پروژه به‌تازگی و با عنوان موقت Zuckerberg: King of the Metaverse آغاز شده است؛ هر چند هنوز مشخص نیست که نام نهایی این مستند سینمایی به‌ چه‌صورت خواهد بود.

نیک گرین، فیلم‌ساز نامزد جایزه‌ی بفتای بریتانیایی که پیش از این مستندهای سیاسی و اجتماعی دیگری را درباره‌ی شخصیت‌های مشهور و مرموز جهان امروز کارگردانی کرده است، به همراه شرکت فیلم‌سازی Rogan Productions واقع در انگلستان، این فیلم مستند را که قرار است با تلفیق ویدیوهای آرشیوی دیده‌نشده و مصاحبه‌های اختصاصی، داستان زندگی زاکربرگ تا به‌امروز را روایت کند، کارگردانی خواهد کرد.

نزدیک شدن به سالگرد ۲۰ سالگی شرکت و برند فیسبوک در سال ۲۰۲۴، باعث شده تا شبکه‌ها و شرکت‌های رسانه‌ای و سینمایی دیگری ساخت مستندهایی با محوریت داستان زندگی جنجالی زاکربرگ و شبکه اجتماعی فیسبوک را در دستور کار خود قرار دهند. پروژه‌ی Zuckerberg خبرنگار بریتانیایی لویی ترو که با همکاری استودیوی Mindhouse Productions برای شبکه‌ی بی‌بی‌سی ساخته می‌شود، یکی دیگر از این پروژه‌ها به‌حساب می‌آید.

زاکربرگ در حال شمشیربازی در متاورس

هنوز مشخص نیست Zuckerberg: King of the Metaverse دقیقا به کدام بخش از زندگی حرفه‌ای زاکربرگ و برند فیسبوک خواهد پرداخت، اما باتوجه‌به اینکه فیلم The Social Network دیوید فینچر که برنده‌‌ی سه جایزه از آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود، بخش‌های زیادی از زندگی شخصی و ماجراهای پیش از راه‌اندازی وب‌سایت فیسبوک مانند سرقت فکری زاکربرگ از برادران وینکلوس برای خلق این شبکه اجتماعی را به‌تصویر کشیده است، احتمالا در این مستند با جنجال‌ها و رسوایی‌های پرتعداد دیگر او روبه‌رو خواهیم بود.

احضار زاکربرگ به کنگره‌ دولت ایالات متحده برای بررسی نقش پنهان شبکه‌ی فیسبوک در ماجراهای سیاسی انتخابات سال ۲۰۲۰، بحران مؤسسه آماری Analytica فیسبوک-کمبریج در مدیریت داده‌های شخصی کاربران و فروش غیرقانونی آن‌ها از دیگر جنجال‌هایی هستند که همچنین دلیل تغییر نام این شرکت از فیسبوک به Meta در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ برای مسائل رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز به‌حساب می‌آیند.

مستند Daley از زندگی حرفه‌ای دیلی تامپسون ورزشکار برنده‌ی جایزه‌ی المپیک برتانیایی و سریال‌های جنایی Gone: Ireland’s Vanishing Triangle و Dublin Narcos از ایرلند که به‌عنوان دنباله‌ای بر Liverpool Narcos که داستان ظهور و قدرت‌گیری خلافکاران زیرزمینی شهر دابلین در اواخر دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی را روایت می‌کند معرفی‌شده است، از دیگر مستندهای تایید شده‌ی جدید شبکه‌ی Sky Documentaries برای انتشار در سال‌های آینده هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده