نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۵

آدام سندلر:‌ فیلم‌نامه‌ی اثر جدید برادران سفدی به‌طرز دیوانه‌واری بلند است

آدام سندلر جزئیات جدیدی از فیلم‌نامه‌ی اثر جدید و موردانتظار برادران سفدی و نتفلیکس به‌اشتراک گذاشته است.

هنوز اطلاعات زیادی از پروژه‌ی جدید زوج کارگردان جاش و بنی سفدی به همراه آدام سندلر منتشر نشده است و طرفداران آثار این زوج هنری بی‌صبرانه در انتظار انتشار جزئیات جدید از این فیلم هستند. پیش از این منابع نزدیک به وب‌سایت ددلاین گفته بودند جهان پرهرج‌و‌مرج مجموعه‌دارها و بازار کارت‌های بازی نایاب و گران‌قیمت، تمرکز اصلی فیلم‌نامه این اثر که قرار است با همکاری شبکه‌ی نتفلیکس ساخته شود، خواهد بود.

حالا آدام سندلر، بازیگر فیلم Uncut Gems که قرار است در این پروژه‌ی معرفی نشده بار دیگر با سفدی‌ها همکاری داشته باشد، در مصاحبه با هالیوودریپورتر اطلاعاتی جدید از فیلم‌نامه و وضعیت پیش‌تولید این پروژه را به‌اشتراک گذاشته است. سندلر می‌گوید:

«آن‌ها [جاش و بنی] سال‌ها است که در حال نوشتن این فیلمی که قرار است باهم انجام دهیم هستند. آن‌ها [تاکنون] چند صد صفحه نوشته‌اند و برای من فرستاده‌‌اند. من آن‌ها را می‌خوانم و می‌گویم: «من از بخشی که فلان اتفاق می‌افته خیلی خوشم میاد...» و آن‌ها به من می‌گویند «اوه، نه اون بخش دیگه جزوی از فیلم نیست. ما حالا یک کار کاملا متفاوت انجام دادیم. پیش‌نویس جدید رو به‌زودی برات می‌فرستیم». آن‌ها اصلا از نوشتن و ایده‌پردازی و نگاه به [داستان] از زوایای جدید دست نمی‌کشند و این پروژه‌ای که قرار است با هم انجام دهیم واقعا حیرت‌انگیز است. اولین پیش‌نویس فیلم‌نامه‌ی جدید در حدود ۳۴۰ صفحه بود! [این] واقعا دیوانه‌وار و در عین‌حال فوق‌العاده است».

نقش‌آفرینی آدام سندلر در فیلم Uncut Gems

باتوجه‌به یک قانون نانوشته در آثار سینمایی، هر صفحه از فیلم‌نامه در اثر نهایی به حدود یک دقیقه از فیلم تبدیل می‌شود. مدت زمان الماس‌های تراش‌نخورده دو ساعت و ۱۵ دقیقه است و بنابراین فیلم‌نامه‌ی این اثر جدید در حال حاضر در حدود ۱۰۰ صفحه از فیلم قبلی سفدی‌ها طولانی‌تر است که در صورت استفاده مستقیم از آن برای این فیلم جدید، مدت زمان آن نزدیک به چهار ساعت خواهد بود.

نتفلیکس هنوز اطلاعات بیشتری از زمان آغاز فیلم‌برداری این فیلم را اعلام نکرده است، اما برخی منابع از برنامه‌ی برادران سفدی برای آغاز تصویربرداری از بهار سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهند. یکی دیگر از منابع نیز می‌گوید درحال‌حاضر سفدی‌ها در حال کار روی جزئیات نهایی فیلم‌نامه هستند و بنابراین برنامه آغاز تولید فیلم در حال حاضر برای بسیاری از عوامل تیم ساخت فیلم نیز نامشخص اعلام شده است. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا خارج از انتشار فیلم روی سرویس استریم نتفلیکس، آيا شاهد اکران سینمایی این اثر بدون عنوان خواهیم بود یا خیر.

مطابق روال آثار قبلی سفدی‌ها مانند Daddy Longlegs ،Heaven Knows What و Good Time، کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم بدون عنوان برعهده‌ی جاش و بنی سفدی خواهد بود. همچنین مثل Uncut Gems، انتظار می‌رود بار دیگر رونالد برانستین، دنیل لوپاتین و سینماتوگرافر نامزد جایزه‌ی اسکار داریوش خنجی، به‌ترتیب در نوشتن فیلم‌نامه، ساخت موسیقی متن و تصویربرداری این فیلم حضور داشته باشند.

سریال The Curse با بازی نیتن فیلدر،‌ اما استون و بنی سفدی و ریبوت فیلم پلیسی-کمدی Forty-Eight Hours، از دیگر پرو‌ژه‌های در دست تولید برادران سفدی در حال حاضر هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده