نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲

ساخت اقتباس سینمایی رمان Billy Summers استیون کینگ توسط جی‌جی آبرامز

برادران وارنر به همراه استودیوی فیلم‌سازی Bad Robot جی‌.‌جی. آبرامز، ساخت اقتباس سینمایی رمان Billy Summers نوشته‌ی استیفن کینگ را آغاز کرده‌اند.

یک سال پس از اعلام خبر ساخت اقتباس لایواکشن رمان جنایی Billy Summers استیون کینگ به‌صورت یک سریال ۱۰ قسمتی توسط شرکت برادران وارنر و با تهیه‌کنندگی جی.جی. آبرامز، حالا هالیوودریپورتر تایید کرده است تولید این پروژه به‌عنوان یک فیلم سینمایی آغاز شده است. هنوز مشخص نیست که آیا جی.جی. آبرامز که از زمان اکران Star Wars: The Rise of Skywalker در سال ۲۰۱۹ تاکنون اثری را کارگردانی نکرده است شخصا در نقش کارگردان این پروژه حاضر خواهد شد یا خیر.

اما Bad Robot Productions، استودیوی فیلم‌سازی او به‌همراه استودیوی فیلم‌سازی لئوناردو دیکاپریو با نام Appian Way Productions، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده خواهند داشت؛ البته هنوز اطلاعاتی درباره پیوستن احتمالی دی‌کاپریو به این پروژه در دسترس نیست. ادوارد زاویک که سابقه کارگردانی آثاری مانند Jack Reacher: Never Go Back و آخرین سامورایی را در کارنامه دارد، به‌همراه همکار همیشگی‌اش مارشال هرکوویچ وظیفه نوشتن فیلم‌نامه‌ی این پروژه را برعهده خواهند داشت.

جی جی آبرامز

هرچند که ظاهرا در صورت عدم پذیرش نقش کارگردانی توسط آبرامز، احتمالا همین زوج فیلم‌ساز کارگردانی Billy Summers را برعهده خواهند گرفت. بیلی سامرز که از نظر منتقدان یکی از بهترین آثار استیون کینگ در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آيد، در ماه اوت ۲۰۲۱ توسط انتشارات Scribner برای اولین به‌صورت جهانی منتشر شد. بیلی سامرز که یکی از معدود نوشته‌های غیر ترسناک کینگ محسوب می‌شود، داستان آخرین مأموریت یک قاتل استخدامی کهنه‌کار پیش از بازنشستگی را روایت می‌کند. 

پیش از این کینگ برای اجتناب از پرداختن به موضوع همه‌گیری ویروس جهانی، از تغییر بازه زمانی اتفاقات این رمان از سال ۲۰۲۰ به ۲۰۱۹ خبر داده بود. پس از اکران خیزش اسکای‌واکر، آبرامز بیشتر از پرده‌ی نقره‌ای روی پروژه‌های تلویزیونی متمرکز بوده است؛ مدیومی که آبرامز شهرت خود را به‌دلیل حضور در مراحل تولید سریال‌هایی مانند Felicity ،Alias و لاست در ابتدای فعالیت حرفه‌ای خود به آن مدیون است.

استیون کینگ، نویسنده بزرگ ژانر وحشت

در قالب قرارداد بزرگ خود با برادران وارنر، آبرامز در سال‌های اخیر به تولید آثاری مانند چند پروژه‌ی اقتباسی از کمیک‌های DC و سریال Demimonde مشغول بوده است؛ پروژه‌ای که تابستان گذشته و در جریان تغییرات مدیریتی و ساختاری گسترده در شرکت برادران وارنر دیسکاوری، ساخت آن به‌طور کلی لغو شد. بسیاری از سریال‌های اقتباسی برنامه‌ریزی شده‌ی آبرامز نیز با معرفی برنامه‌ی بزرگ جدید جیمز گان و پیتر سفران برای آینده‌ی دنیای سینما تلویزیونی دی‌سی برای همیشه متوقف شده است.

هرچند ظاهرا ساخت پروژه‌ی Black Superman که قرار است تا-نهیسی کوتس نوشتن فیلم‌نامه‌ی آن را برعهده داشته باشد، همچنان برای تولید و عرضه تحت لیبل جدید DC Elseworlds در سال‌های آینده ادامه دارد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده