نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵

تایید ساخت انیمیشن استاپ موشن جدید گیرمو دل تورو

گیرمو دل تورو پس از ساخت انیمیشن پینوکیو، از ساخت انیمیشن استاپ موشن بعدی خود براساس داستان The Buried Giant خبر داده است.

انیمیشن Pinocchio به کارگردانی گیرمو دل تورو که از نتفلیکس پخش شده، به یک موفقیت بزرگ دست یافته است و از این انیمیشن به‌عنوان شانس اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال یاد می‌شود. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گیرمو دل تورو به‌دنبال ساخت انیمیشن استاپ موشن دیگری است. دل تورو در مصاحبه با تلگراف تایید کرد که او به‌دنبال ساخت یک انیمیشن استاپ موشن براساس رمان The Buried Giant اثر کازوئو ایشیگورو است. دل تورو در این مصاحبه گفت:

«انیمیشن استاپ موشن بعدی که دارم میسازم اقتباسی از رمان غول مدفون اثر کازوئو ایشیگورو است و من به‌همراه دنیس کلی در حال نوشتن فیلمنامه آن هستیم و ما مراحل طراحی آن را طی ۲ ماه شروع می‌کنیم. من اول فیلم‌برداری فیلم لایو اکشن بعدی خودم را شروع می‌کنم و بعد از آن به سراغ ساخت انیمیشن استاپ موشن می‌رویم که چیزی حدود ۲ سال زمان می‌برد و اگر همه‌چیز خوب پیش برود، ما تولید انیمیشن را شروع می‌کنیم.»

گیرمو دل تورو همراه دو جایزه اسکار

رمان The Buried Giant در سال ۲۰۱۵ منتشر شد که این رمان داستان زوج کهنسالی به‌نام اکسل و بئاتریس را دنبال می‌کند که برای پیدا کردن پسر گمشده‌شان راهی یک ماجراجویی می‌شوند. روایت با سفر این زوج در بریتانیای قدیم رقم می‌خورد. زمانی‌که ساکسون‌ها و برایتون‌ها پس از جنگی خانمانسوز در صلحی شکننده زندگی می‌کنند. صلحی که حاصل توافق یک فراموشی است. یک فراموشی همه‌گیر که به شکل مه در کل سرزمین پخش شده‌ است.

این دو زوج در دوره هجوم ساکسون‌ها به انگلستان و در زمان صلح میان شاه آرتور و برتونی‌ها می‌زیند و دارای فراموشی حواس هستند. آن‌ها نمی‌دانند که فرزندی داشته‌اند یا نه و از گذشته مشترکشان خبر ندارند. در هر حال اطلاعاتی از فیلم لایو اکشن بعدی گیرمو دل تورو نیز در دسترس نیست. فیلم Nightmare Alley آخرین فیلم لایو اکشنی است که دل تورو آن را کارگردانی کرده است. دل تورو پیش از این برای فیلم The Shape of Water توانست ۲ جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی دریافت کند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده