نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳

انتخاب نویسندگان فیلم لایو-اکشن اسباب بازی Hot Wheels

شرکت متل فیلمز، دالتون لیب و نیکلاس جیکوبسون-لارسون را برای نگارش فیلم‌نامه فیلم لایو-اکشن Hot Wheels انتخاب کرد.

در میان اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فیلم Hot Wheels (هات ویلز) شرکت‌های Warner Bros. Pictures و Bad Robot یک قدم به تولید نزدیک‌تر شده است. دالتون لیب و نیکلاس جیکوبسون-لارسون برای نگارش فیلم‌نامه این فیلم لایو-اکشن انتخاب شدند که براساس ماشین‌های اسباب بازی معروف شرکت متل ساخته می‌شود.

فیلم Hot Wheels به‌عنوان اثری اکشن هیجان‌انگیز توصیف می‌شود که برخی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین اتومبیل‌ها، خودروهای غول‌پیکر مانستر تراک و موتورسیکلت‌های جهان را برای رقابت به خط می‌کند. شرکت Mattel Films برای دو دهه در تلاش برای تولید اقتباس سینمایی از ماشین‌های اسباب‌بازی هات ویلز است. در گذشته کارگردان‌های مختلفی نظیر جوزف مک‌گینتی نیکول و خوان کارلوس فرسنادیو برای این پروژه انتخاب شده بودند.

شبکه‌ی نتفلیکس اخیرا فیلم‌نامه‌ی گمانی Endurance نوشته‌ی دالتون لیب و نیکلاس جیکوبسون-لارسون را در شرایطی رقابتی تصاحب کرد؛ داستانی که درباره‌ی درگیری ناگهانی گروهی از ربات‌های سرگردان در سیاره‌ی مریخ است. فیلم‌نامه‌ی گمانی یا Spec Script در مقابل فیلم‌نامه‌ی قراردادی قرار می‌گیرد که نویسنده بدون سفارش قبلی یک ایده‌ی بکر و دست اول را گسترش می‌دهد و پس از نگارش فیلم‌نامه اقدام به ارائه‌ و فروش آن به تهیه‌کننده‌ها می‌کند.

در گذشته دالتون لیب و نیکلاس جیکوبسون-لارسون برای نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم The Fall (سقوط) برای شرکت‌های Amblin و Blackmaled Productions انتخاب شدند. شرکت متل فیلمز پروژه‌های متعددی را براساس اسباب‌بازی‌های شرکت Mattel در دست تولید دارد که از میان آن‌ها می‌توان به American Girl، بارنی، Magic 8 Bal، مچ‌باکس، Major Matt Mason ،Masters of the Universe ،Polly Pocket و Uno اشاره کرد.

فیلم Barbie (باربی) شرکت برادران وارنر به کارگردانی گرتا گرویگ نیز براساس خط اسباب‌بازی باربی از شرکت متل ساخته می‌شود. این فیلم کمدی عاشقانه که مارگو رابی، رایان گاسلینگ، ویل فرل و سیمو لیو را در گروه بازیگری دارد، در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) در آمریکا و انگلستان روی پرده‌ی سینما می‌رود.


منبع DarkHorizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده